خشونت بیش از اندازه سیمین

خشونت بیش از اندازه سیمین


 در این سریال میزان خشونت سیمین (رویا نونهالی) به عنوان معلم و خانم شاغل كه مدیر مدرسه است، بیش از اندازه یك فرد معمولی است. این در حالی است كه شغل سیمین فرهنگی - تربیتی است، اما برخوردشان خیلی با شاگردها خشن است. نمونه آن را چند روز پیش در یكی از صحنه‌ها دیدیم وقتی متوجه دختری می‌شود كه در حیاط مدرسه مشغول كشیدن ماده‌ای مخدر است.
سیمین مادر است، مادری كه در زندگی‌اش جنگیده و گذشته تاریك همسرش همیشه او را اذیت كرده است. او به تنهایی بار زندگی را به دوش و فرزندش را به دندان كشیده است، آن هم فرزندی كه مرتب در بحران قرار داشته و اعتیاد دارد.
به نظرم شخصیت سیمین همگرایی در قصه است. گاهی او را می‌بینید كه جزو خیرین مدرسه است و كمك‌های زیادی هم به بچه‌ها می‌كند، اما نوع برخوردش در برخی مواقع چكشی است. علاوه بر آن او مادری است كه آرزوهای زیادی برای پسرش دارد، اما وقتی می‌بیند پسرش تصمیمات اشتباه می‌گیرد، واكنش متفاوتی دارد. درباره صحنه مدرسه هم كه شما به آن اشاره كردید تفاوت روش سیمین و معلمی است كه در كنار هم كار می‌كنند. به هر حال یك مدیر وقتی چنین صحنه‌ای می‌بیند باید قاطع برخورد كند و كار مدیر هم قانونی است. او برای این‌كه بچه‌های دیگر آلوده نشوند تصمیمی جدی برای آن دختر می‌گیرد، اما بعد شما در ادامه قصه می‌بینید كه سیمین با قلب رئوفی كه دارد به آن دختر كمك می‌كند و راه‌های برون‌رفت از آسیب را به آن دختر نشان می‌داد.
 ولی با این حال معتقدم خشونت سیمین زیاد است، به‌ویژه وقتی با همه حرف می‌زند اكثر مواقع نگاه بالا به پایین دارد.
بیشتر سیمین تحكم دارد تا خشونت و با تحكم حرف می‌زند و آن هم به خاطر زخم‌هایی است كه در زندگی خورده است. به همین دلیل تبدیل به شخصیت پر تحكم شده است. ما در مجموعه بوی باران فقط مشكلات را مطرح نمی‌كنیم، بلكه راه‌های برون‌رفت هم برایش خواهیم گفت. همچنین آسیب‌های اجتماعی زیادی اعم از زندگی حاشیه‌نشین‌ها، كارتن‌خواب‌ها و ... را مطرح می‌كنیم.