عربستان دست به دامن انصارا... شد

بعد از خروج امارات از ائتلاف جنگ علیه یمن

عربستان دست به دامن انصارا... شد

بعد از خروج شكست‌خورده امارات متحده از جنگ یمن، خبرهای جسته گریخته‌ای منتشر شد كه نشان می‌دهد عربستان سعودی نیز به دنبال نجات خود از جنگ یمن است. به‌طور مثال مجتهد، افشاگر معروف سعودی در یك پیام توییتری فاش كرد: محمد بن سلمان، ولیعهد این كشور از برخی میانجی‌ها در قبایل یمن خواسته رهبران انصارا... را برای دستیابی به یك توافق قانع سازند.
به گزارش ایسنا و به نقل از سایت النشره، مجتهد در این خصوص گفته است: بن‌سلمان كل منطقه شمال یمن را در مقابل وارد نشدن به جنوب این كشور به انصارا... پیشنهاد داده است، علاوه بر این از آنها خواسته از پروژه لوله‌های انتقال نفت در منطقه المهره چشم‌پوشی كنند، اما نیروهای انصارا... كنترل بر شمال یمن را نپذیرفته و خواهان سراسر یمن و نیز عذرخواهی عربستان و امارات و پرداخت ده‌ها میلیارد غرامت شده‌اند. این كاربر مشهور همچنین در توییت دیگری فاش كرد، پس از ناتوانی یگان هوایی بن‌سلمان در حفاظت از فرودگاه أبها در مقابل حملات مكرر انصارا...، دستورات محرمانه‌ای برای تعطیلی شبانه این فرودگاه از ساعت 6 عصر تا 6صبح صادر شده است و به نظر می‌رسد دستورات مشابهی برای دیگر فرودگاه‌ها نیز صادر بشود كه به منزله برافراشتن پرچم سفید به جای مقابله است.
چند روز پیش یك منبع یمنی اعلام كرد طی دو ماه گذشته نیروهای مقاومت یمن موفق شده‌اند 36 حمله پهپادی را به نقاط مختلف عربستان سعودی انجام دهند. به گزارش شبكه الكوثر، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح كرد: مجموع عملیات پهپادی ارتش یمن طی دو ماه گذشته 36 عملیات بوده و 15 عملیات با مشاركت یگان توپخانه انجام شده است. وی ادامه داد، در 21 عملیات پهپادی تأسیسات نظامی سعودی هدف قرار گرفت؛ ده عملیات پهپادی علیه فرودگاه أبها، هفت عملیات علیه فرودگاه جازان، سه عملیات علیه فرودگاه نجران و یك عملیات علیه پایگاه هوایی خمیس مشیط انجام شد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: یگان موشكی نیز طی دو ماه گذشته پنج عملیات با استفاده از موشك‌های بالستیك داشته و با موشك دو موشك كروز، دو موشك بدراف و یك موشك كوتاه برد تأسیسات نظامی در عربستان سعودی هدف قرار گرفت.
عربستان سعودی چهار سال و نیم پیش با اعلام یك ائتلاف جعلی حملات وحشیانه‌ای را علیه ملت مظلوم یمن به راه انداخت. امارات متحده یكی از اعضای فعال این ائتلاف بود كه اخیرا اعلام كرد نیروهای نظامی خود را از یمن خارج می‌كند. هرچند امارات گفت این تصمیم را با هماهنگی عربستان سعودی گرفته است، اما برخی منابع اعلام كردند این مساله بیانگر شكاف عمیق در ائتلاف سعودی است. حتی در خبرهایی آمده بود كه امارات برای نجات خود از یمن دست به دامن ایران شده است.