یک کارگردان متفاوت

یک کارگردان متفاوت


شهین تسلیمی یكی از بازیگران «87 متر» است كه در این مجموعه نقش مادر خانواده پوردورانی و همسر مهران رجبی را بازی می‌كند. او درباره این سریال با اشاره به وقفه‌ای كه مدتی كار را درگیر كرده بود: در حال حاضر اكثر پروژه‌ها به همین شكل هستند، الان حدود 9 ماه است كه من سر این مجموعه نرفته‌ام چون بخشی از قسمت‌هایی كه من بودم تمام شده بود و چند بار هم پروژه خوابید. این اتفاق پیامدهای مختلفی دارد و ما مدام سردرگم می‌مانیم كه سركار برویم یا نه؟ یا اصلا عاقبت آن چه می‌شود؟ همه اینها باعث می‌شود تا در روزهایی كه گاهی آن كار حتی فراموش می‌شود، من نوعی حسم را هم از دست بدهم و یادم برود كه در آخرین سكانس‌ها چه حس و حالی داشتم. برای مجموعه «حكایت‌های كمال» و سریال جدید علی مسعودی نیز همین اتفاق افتاد و الان مجموعه‌های زیادی هستند كه درگیر این ماجرا شده‌اند.
تسلیمی درباره داستان و فضای كار نیز می‌گوید: به نظرم این سریال به پای «روزگار قریب» نمی‌رسد چون آن مجموعه كار خاصی بود كه مثلش دیگر ساخته نشد، مانند وضعیت سفید كه هیچ كاری دیگر به پای آنها نخواهند رسید. 87 متر هم البته ویژگی‌های خودش را دارد و در شرایط امروزی كه خیلی‌ها با آن درگیرند رقم می‌خورد. من هم مادر یكی از آن دو خانواده‌ای هستم كه سرش كلاه رفته و در یك خانه با یك خانواده دیگر به مشكل برمی‌خوریم.
شیوه كارگردانی و بازیگردانی عیاری هم یكی دیگر از مواردی بود كه تسلیمی به آن اشاره كرد و گفت: كیانوش عیاری جزو كارگردان‌هایی است كه كار و روشش خیلی خاص و ویژه است و زمانی كه بازیگری زیر دست او می‌رود، متوجه تفاوت كارش با بقیه نقش‌هایی كه دارد می‌شود. او از نابازیگرانی استفاده می‌كند كه هر لحظه برایشان در كار مثل یك كلاس است و البته گاهی ما را هم به دردسر می‌اندازد. خلاصه عیاری آن قدر خوب و شیرین و با اطلاعات است كه اكثر گروه به خاطر او و جدا از بحث مالی كه پادرهواست سركار حاضر می‌شوند.
تسلیمی درباره تازه‌كارهای گروه هم در آخر البته با كمی شوخی گفت: گاهی به بعضی از این بازیگرها كه در این كار هم هستند، می‌گویم شما مگر مجبورید كه بازی كنید، چون گاهی واقعا خسته‌كننده می‌شود و برداشت‌ها به ده یا بیشتر می‌رسد. به هر حال این هم جزئی از ویژگی عیاری است كه قطعا محاسن خود را دارد.