بررسی راهكارهای ارزان شدن فوری مسکن در «360 درجه»

بررسی راهكارهای ارزان شدن فوری مسکن در «360 درجه»

بازار مسكن این روزها وضعیت خوبی ندارد. قیمت ملك و اجاره‌بها روز به روز بالاتر می‌رود و خانه‌دار شدن ناممكن‌تر از گذشته شده است. با نگاهی به بنگاه‌های معاملات ملكی در ماه‌های اخیر به‌راحتی می‌توان فهمید كه اكثر مردم در تهیه یكی از اصلی‌ترین نیازهای خود با مشكلات بسیاری روبه‌رو هستند. نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاك تاكید كرده است معاملات مسكن در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰درصد كاهش داشته و حتی خریداران امروز هم واقعی نیستند. این مقام مسؤول گفت امروز مصرف‌كننده واقعی خانه توان مالی معامله و خرید خانه ندارد بلكه بازار دست دلال‌ها و كاسب‌كارها افتاده است.
به‌ گزارش روابط عمومی شبکه مستند، كارشناسان حوزه مسكن راه‌های مختلفی را برای شكست قیمت مسكن و اجاره‌بها ارائه كرده‌اند. یكی از این راه‌ها وضع قوانین جدید در حوزه مالیات بر خانه‌های خالی است. براساس این قانون، هر مالكی كه خانه خود را خالی بگذارد و باعث بروز تنش در بازار عرضه و تقاضا شود، باید مالیات خانه خالی خود را بپردازد.
این قسمت از برنامه «۳۶۰ درجه»، با نگاهی به بازار نابسامان مسكن، قانون مالیات بر خانه‌های خالی را زیرذره‌بین می‌برد.
۳۶۰ درجه مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است كه با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم هرهفته با تهیه‌كنندگی و كارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه‌ها ساعت 21 و 30 دقیقه از شبكه مستند سیما پخش می‌شود.