از تهران تا اورشلیم

از تهران تا اورشلیم


یك روز گرم تابستانی، گرم كار هم باشی و همكار هم به مناسبت تولدش هندوانه شیرین بیاورد... فكرش را بكنید كه این روز مگر چیزی كم دارد؟ به‌قول مخاطب همیشگی روزنامه‌مان آقای جهانبخش باور بفرمایید نه! هیچ چیزی كم ندارد. البته تیر كلا تولد نیمی از اعضای گروه فرهنگی است و جایتان خالی از این خوشی‌ها كم نداشته ایم، اما این یكی دیگر در آستانه آمدن مردادماه داغ‌تر از تیر حسابی چسبید و جایتان هم خیلی خالی. برویم سراغ سوژه‌های امروز كه مثل همیشه داغ مثل آفتاب ظهر تیرماه از راه رسیده‌اند و برایتان روایت‌ها آورده‌اند از آنچه در عرصه فرهنگ و هنر این روزهای كشور می‌گذرد.
 امروز صفحات 9 و 11 با هم در ارتباط مستقیم هستند. یعنی هر دو رفته‌اند سراغ یك موضوع كه این روزها توجه بسیاری را به خود جلب كرده است؛ مستند «متولد اورشلیم». این مستند به كارگردانی حسین شمقدری ساخته شده و محمد دلاوری هم ماجرای آن را روایت می‌كند. دلاوری در واقع در مقام راوی با پنج شخصیت یهودی گفت‌وگو می‌كند و نظر آنها را
پیرامون هولوكاست، جشن پوریم، شكل‌گیری اسرائیل و... جویا می‌شود تا اطلاعات دقیق‌تری از این كشور ساختگی كسب كند. محمدصادق علیزاده، دبیر گروهمان این مستند را دیده و در همین صفحه نقد مفصلی درباره‌اش نوشته است. همچنین باران حیدری رفته سراغ دلاوری و با او درباره تجربه این مستند متفاوت حرف زده است. این مطلب هم در صفحه 11 است و می‌توانید بخوانیدش. البته ما پیشنهاد می‌كنیم ابتدا مستند را كه برای دانلود روی چند سایت قرار داده شده، خریداری و تماشا كنید تا نقدهای علیزاده و روایت دلاوری را بهتر درك كنید.
 و اما در صفحه 10 امروز رفته‌ایم سراغ ماجرایی كه با گزارش روز گذشته‌مان ایجاد شده و توضیحات یكی از كارشناسان قوه قضاییه را درباره برخی حواشی پیش آمده و مطرح شده در رسانه‌ها منتشر كرده‌ایم. بالاخره ما هم یكی از همین رسانه‌ها بودیم و باید هم توضیحات تكمیلی را به گزارش قبلی‌مان می‌افزودیم تا هم حق مطلب را ادا كنیم و هم تمام آنچه را كه باید، به شما ارائه كنیم.
 كیكاووس زیاری امروز در صفحه 12 زده به دل هالیوود و از گزارش جذابی درباره دیو باتیستا گرفته تا خبرهای تازه‌ای درباره مرد گرگ‌‌نما، مرد عنكبوتی و شرلوك هولمز 3 را برایتان تدارك دیده است. این صفحه می‌تواند برای اكشن‌بازها و علاقه‌مندان سینمای هیجانی جذاب باشد و ما هم خواندنش را به این دسته از افراد و البته همه مخاطبان خوبمان توصیه می‌كنیم. مگر می‌شود كسی سینما دوست نداشته باشد؛ آن هم سینمایی كه یكی از روزنامه‌نگاران قدیمی و كاركشته این حوزه می‌رود سراغش و بهترین اتفاقاتش را شكار می‌كند.