ورود به گونه عاشقانه با   #باهم_تاهمیشه

ورود به گونه عاشقانه با #باهم_تاهمیشه


یكی از مسائلی كه در سال‌های بعداز انقلاب همواره محل بحث و جدل میان اهالی هنر و اقشار دیگر جامعه بود، كم و كیف ورود به عرصه موسیقی و چارچوب‌های موسیقی در نظام فرهنگی كشورمان بوده است. سال‌هاست به موسیقی و اثرگذاری آن در جامعه آن‌طور كه باید بها و اولویت ندادند، ولی كم‌كم و با افزایش نفوذ رسانه‌ها در سطح جامعه، موسیقی به واقعیتی غیرقابل انكار تبدیل شد و حالا نقشی پررنگ‌تر و تاثیرگذارتر از همیشه دارد.
روزگار كنونی موسیقی ایران حاصل نگاه نادرست و مغفولانه به این مقوله مهم بوده است كه باعث شده با هنری طرف باشیم كه كمتر تناسبی با نظام فرهنگی جمهوری اسلامی دارد و شاید در موارد زیادی در برابر ارزش‌ها و اعتقادات دینی قدعلم می‌كند و حتی به تخریب كانون خانواده نیز می‌پردازد؛ ترانه‌هایی نظیر «من همیشه عشق دوم بودم» و از این قبیل كه تاكنون زیاد در بازار موسیقی با آن مواجه شده‌اید.
پس موسیقی در دنیای امروز یكی از تاثیرگذارترین شقوق هنر است كه با لایه‌های مختلف اجتماعی ارتباط جدی دارد و موسیقی عاشقانه نیز گونه‌ای از موسیقی است كه تقریبا تمام طیف‌های مختلف جامعه را دربر می‌گیرد. با نگاهی به افزایش خواننده‌های پاپ و انتشار متعدد قطعات موسیقی با ملودی‌های ضعیف و اشعار سطحی عاشقانه در فضای كنونی موسیقی، خلل وجود خط تولید موسیقی عاشقانه با اشعار فاخر و مضامین صحیح به وضوح حس می‌شود.
در این آشفته بازار موسیقی كه حتی قشر كودك و نوجوان از آهنگ «ساسی مانكن» استفاده می‌كند و قشر جوان جامعه نیز با سبدی پر از عشق‌های شكست‌خورده، خیانت، روابط نامتعارف، سطحی و ناپایدار مواجه است، ضرورت پرداختن به تولید آثار فاخر با مضامین عشق‌های پایدار، ازدواج‌های موفق، نگاه متعهدانه به كانون خانواده و مساله مهم ازدواج بیش از پیش احساس می‌شود.
همین احساس نیاز قشر وسیعی از جامعه، موجب شد امروز شاهد توجه ویژه سازمان اوج به تولید عاشقانه‌های ایرانی - اسلامی باشیم، ژانری از موسیقی كه تقریبا جزو كالای مصرفی تمام اقشار جامعه محسوب می‌شود. عاشقانه‌هایی كه با اشعار پرمضمون و ملودی‌های شاد و جذاب قرار است در سبد موسیقیایی خانواده‌هایی قرار گیرد كه به موسیقی به عنوان هنری تاثیرگذار نگاه می‌كنند كه می‌تواند حتی نقش مصلحِ اجتماعی را نیز بازی كند.
این جادوی موسیقی است كه می‌تواند بر اجتماع و رفتار انسان‌های مختلف جامعه اثر بگذارد. البته مقصودمان اشعار و ملودی‌های كلیشه‌ای و ضعیف نیست.
ادامه در صفه 10