احتمال تنش آبی، برای ۷ استان

احتمال تنش آبی، برای ۷ استان


وزارت نیرو اعلام كرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها بیشترین احتمال تنش در استان‌های اصفهان، بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، كرمان و هرمزگان رخ خواهد داد، در حالی كه 59 شهر كشور در این ارتباط مورد پیمایش قرار گرفتند.
براساس بررسی صورت گرفته ۵۹ شهر كشور امسال از نظر سطح تنش در وضعیت قرمز (كمبود بیشتر از ۲۰درصد) قرار دارند و در پیك مصرف روزانه احتمال كمبود آب در آنها وجود دارد. در این سطح از تنش آبی ۲۵ شهر دارای كمبود تولید بیشتر از ۲۰درصد و دارای مخزن كافی و ۳۴ شهر دارای كمبود تولید بیشتر از ۲۰درصد و كمبود مخزن هستند.
تابستان امسال ۳۴ شهر از نظر سطح تنش در وضعیت نارنجی (كمبود بین ۱۰ تا ۲۰درصد) قرار دارند و در پیك مصرف روزانه احتمال كمبود آب در آنها وجود دارد. در این سطح نیز ۱۷ شهر دارای كمبود تولید بین ۱۰ تا ۲۰درصد و دارای مخزن كافی و ۱۷ شهر دارای كمبود تولید بین ۱۰ تا ۲۰درصد و كمبود مخزن هستند. ۱۴۰ شهر كشور تابستان امسال از نظر سطح تنش در وضعیت زرد قرار دارند و در پیك مصرف ساعتی احتمال كمبود آب در آنها وجود دارد. بر اساس بررسی صورت گرفته ۱۴شهر این سطح دارای كمبود تولید كمتر از ۱۰ درصد و كمبود مخازن ذخیره، هفت شهر دارای كمبود تولید كمتر از ۱۰درصد و دارای مخزن كافی و ۱۱۹ شهر فاقد كمبود تولید و دارای كمبود مخزن هستند.