كابوس محرومیت

كابوس محرومیت

پروپئیچ با آن موهای بلند و آن چشم‌های گرد از حدقه درآمده، حالا یك‌تنه خواب میلیون‌ها هوادار استقلال را پریشان كرده است. آیا آبی‌ها به خاطر بدهی‌ای كه اصلش فقط 30 هزار دلار بود، از دو پنجره نقل وانتقالات فیفا محروم می‌شوند؟
دیروز خبرگزاری ایسنا در مطلبی با اشاره به حكم CAS كه توسط كمیته انضباطی فیفا به فدراسیون فوتبال ایران ارسال شده، نوشت: مهلت باشگاه استقلال برای پرداخت طلب پروپئیچ، دوشنبه، ۲۴ تیر به اتمام رسید ولی باشگاه استقلال و امیرحسین فتحی، مدیرعامل این باشگاه اعلام كردند با وجود اتمام مهلت استقلالی‌ها برای پرداخت طلب ۴۳۰ هزار دلاری پروپئیچ، فیفا موافقت كرده طلب این بازیكن را از محل درآمدهای استقلال پرداخت می‌كند و به همین خاطر نگرانی‌ای بابت حل این پرونده وجود ندارد. این درحالی است كه در حكم CAS به‌صورت كاملا واضحی اعلام شده استقلال در صورتی كه نتواند در مهلت ۶۰ روزه تعیین شده از سوی فیفا (تا 24 تیر)، طلب پروپئیچ را پرداخت كند، از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم خواهد شد.
به‌دنبال انتشار این خبر، كپین، وكیل پروپئیچ نیز مصاحبه كرد و گفت: در شش ماه گذشته افراد زیادی از باشگاه استقلال صحبت كردند كه فیفا فلان كار را خواهد كرد اما فیفا هنوز هیچ كاری انجام نداده است. در حال حاضر استقلال باید ۲۰ هزار فرانك هم به‌عنوان جریمه به فیفا پرداخت كند و از پنجره نقل و انتقالات محروم شود، این حقیقتی است كه وجود دارد.
او افزود: براساس حكمی كه توسط كمیته انضباطی فیفا در ۱۳ می ‌(۲۳ اردیبهشت) گرفته شد، استقلال باید این جریمه را پرداخت كند و اگر در تاریخ مقرر، پرداخت به طلبكار انجام نگیرد و رسید این پرداخت به فیفا ارسال نشود استقلال با محرومیت روبه‌رو می‌شود. این‌كه من باید به فیفا اعلام كنم استقلال پولی به ما پرداخت نكرده تا فیفا استقلال را جریمه كند، حرف درستی نیست چون استقلال متعهد شده تا ۱۵ جولای (۲۴ تیر) رسید پرداخت را به كمیته انضباطی فیفا ارسال كند. این موعد دو روز است كه به اتمام رسیده و هنوز پولی پرداخت نشده است.
 تكذیبیه استقلالی‌ها 
با این توضیحات، آیا خبر محرومیت آبی‌ها از دو پنجره نقل و انتقالاتی صحت دارد؟ امیر حسین فتحی، مدیرعامل استقلال می‌گوید نه!
او تایید می‌كند سند گفته شده در ایسنا مبنی بر فرصت ۶۰ روزه استقلال درست است اما معتقد است موفق شده‌اند پیش از پایان این زمان توافقاتی را برای حل مساله پروپئیج انجام دهند: «من این خبر را تكذیب می‌كنم و چنین چیزی درست نیست. ما روز سه‌شنبه صحبت‌هایی را در حضور نمایندگان فیفا و فدراسیون فوتبال انجام دادیم و قرار شد فدراسیون جهانی فوتبال طلب پروپئیچ را از محل درآمدهای استقلال در فیفا پرداخت كند. نمایندگان فدراسیون فوتبال، شاهد توافق ما با فیفا و حل مساله پروپئیچ بودند. همچنین قرار شد تا یكی دو روز آینده نامه تاییدیه فیفا مبنی بر پرداخت طلب پروپئیچ به فدراسیون فوتبال و سپس باشگاه استقلال برسد.
علاوه بر این صحبت‌ها، دیروز باشگاه استقلال هم در بیانیه‌ای اعلام كرد، در ماجرای پروپئیچ هیچ خطری آبی‌ها را تهدید نمی‌كند.
حالا باید منتظر ماند و دید، درنهایت پرونده این مهاجم كروات پردردسر-كه فقط هم سه‌بار با پیراهن 
استقلال موفق به گلزنی شد- به كجا ختم می‌شود. 24ساعت آینده، خبر قطعی در این‌باره اعلام خواهد شد.