ایران - عراق؛ همان همیشگی

قرعه‌كشی انتخابی جام جهانی و جام ملت‌ها انجام شد

ایران - عراق؛ همان همیشگی

مراسم قرعه‌كشی دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ دیروز در مقر كنفدراسیون فوتبال آسیا در شهر كوالالامپور مالزی برگزار شد. در این مراسم نمایندگان فدراسیون‌ها و اتحادیه‌های عضو این كنفدراسیون حضور داشتند و در نهایت، تیم ملی ایران مانند سرگروه‌های دیگر، حریفان خود را شناخت.
در شروع مراسم داتو وینسور جان، دبیركل AFC صحبت‌های مقدماتی را مطرح كرد و كریستین اونگر، مدیر مسابقات فیفا و تیم كیهیل، دقایقی درباره شیوه قرعه‌كشی حرف زدند.
سپس فیلمی از لحظات منتخب دوره‌های پیشین مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا پخش شد تا همه برای قرعه‌كشی آماده شوند.
بازی‌های دور دوم مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2022 قطر، در قالب هشت گروه پنج تیمی برگزار می‌شود. آغاز این رقابت‌ها پنجم سپتامبر 2019 (14شهریور 98) و پایان آن 14ژوئن سال 2020 (24 خرداد سال 99) خواهد بود.
از هر گروه فقط صدرنشین به دور سوم مرحله انتخابی جام جهانی 2022 صعود می‌كند و چهار تیم دوم برتر نیز به آنها اضافه خواهند شد تا در مجموع 12 تیم به دور پایانی مرحله انتخابی راه پیدا كنند. این 12 تیم برتر همچنین سهمیه حضور در مسابقات جام‌ملت‌های آسیا 2023 را هم كسب می‌كنند.
24 تیم بعدی كه نتایج بهتری را كسب كرده باشند نیز در یك تورنمنت جداگانه با یكدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا 12 تیم از بین آنها هم جواز حضور در جام ملت‌های آسیای 2023 چین را كسب كنند. به این ترتیب دو گروه 12 تیمی با مكانیسمی كاملا متفاوت به دور نهایی جام ملت‌ها راه پیدا می‌كنند.
در زمان قرعه‌كشی اعلام شد ایران، ژاپن، كره‌جنوبی، استرالیا، قطر، امارات، عربستان سعودی و چین در گلدان سید یك قرار دارند و با بیرون آوردن نام ایران مشخص شد تیم ملی ما باید در گروه C كه عراق، بحرین، هنگ‌كنگ و كامبوج در آن قرار دارند، مسابقه دهد.
برنامه بازی‌های تیم ملی 
ایران در دور اول و دور پنجم بازی‌ها استراحت دارد
سه‌شنبه ۱۹ شهریور: هنگ‌كنگ - ایران
پنجشنبه ۱۸ مهر: ایران - كامبوج
سه‌شنبه ۲۳ مهر: بحرین - ایران
پنجشنبه ۲۳ آبان: عراق - ایران
پنجشنبه ۷ فروردین: ایران - هنگ كنگ
سه‌شنبه ۱۲ فروردین: كامبوج - ایران
پنجشنبه ۱۵ خرداد: ایران - بحرین
سه‌شنبه ۲۰ خرداد: ایران - عراق