رویانیان: دیگر سکوت نمی‌کنم

رویانیان: دیگر سکوت نمی‌کنم

محمد رویانیان، مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس بابت افزایش تهمت‌هایی كه از‌سوی برخی مدیران كنونی باشگاه به بهانه بدهی‌های گذشته به او زده شده، شاكی و عصبانی است. رویانیان در این خصوص به‌جام‌جم گفت: من برای مدتی مدیرعامل باشگاه بودم و تلاش كردم بهترین امكانات را برای پرسپولیس فراهم کنم. شما می‌توانید آمار و ساختاری كه من برای پرسپولیس ایجاد كردم و شرایطی را كه زمان من در این باشگاه حاكم شد ببینید كه چه كردم و این دوستان چه می‌كنند. راه درآمدزایی كه من ایجاد كردم هنوز مهم‌ترین منبع باشگاه پرسپولیس است و همین مدیران فعلی از طریق آن مشغول تزریق پول به تیم هستند وگرنه بعید می‌دانم آقایان بتوانند ایده‌هایی برای جذب سرمایه و پول داشته باشند.
رویانیان اضافه كرد: «آقایان همه چیز را از حد گذرانده‌اند. نیلسون در فصل سیزدهم داشت از باشگاه پرسپولیس به فیفا شكایت می‌كرد. ۲۵۰ هزار دلار طلب داشت و می‌گفت اگر پولم را همین حالا ندهید كار را به فیفا می‌كشانم. مشخص بود كه كار به فیفا كشیده می‌شد و باشگاه همه جور محروم و محكوم بود. ما وارد عمل شدیم و با ۶۰ هزار دلار كه به صورت قرضی گرفته بودیم، پرونده را فیصله دادیم ولی باز هم می‌بینیم كه دوستان، موضوع را رها نمی‌كنند. آنها چپ و راست مصاحبه می‌كنند و حرف‌هایی می‌زنند كه هر آدمی را عصبانی می‌كند.
او افزود: دوستان تهمت زدن را از‌سر‌گذرانده‌اند. اینها مشغول سیاسی كاری هستند. چطور ممكن است هفت مدیرعامل بعد از من بر صندلی مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس بنشینند و ده‌ها میلیارد تومان بدهی داشته باشند اما نتوانند فقط 60 هزار دلار را پرداخت كنند. آن زمان كه پول را قرض گرفتیم، باشگاه می‌توانست با حدود ۱۸۰ میلیون تومان این بدهی را پاك كند. آن روزها قرارداد هر بازیكن یك میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود اما آنقدر تعلل كردند تا این بدهی امروز به‌حدود یك میلیارد تومان رسیده است! 
رویانیان در نهایت افزود: از این به بعد دیگر سكوت نمی‌كنم و جواب تك‌تك‌شان را با سند و مدرك می‌دهم. اگر من بدهی برای باشگاه درست كردم آقایان نیز باید بگویند چه كارهایی كردند، چه قراردادهایی بستند، چه پول‌هایی را كجا خرج كردند و... از این به بعد من هم مثل خودشان رفتار می‌كنم.