همدست شیطان

وزیر خارجه بحرین با همتای صهیونیست خود در واشنگتن دیدار كرد

همدست شیطان

دولت آل‌خلیفه در بحرین به دلیل نداشتن پایگاه مردمی و جایگاه منطقه‌ای قابل توجه، به سپر بلای عربستان سعودی تبدیل شده و ظاهرا از سوی این كشور ماموریت پیدا كرده است تا روند عادی سازی روابط اعراب و صهیونیست‌ها را با سرعت هرچه تمام‌تر به پایان برساند. این دولت كه از هشت سال پیش تاكنون صحنه اعتراضات مردمی شیعیان بوده و برای بقای خود چاره‌ای جز توسل به عربستان سعودی نداشت، اخیرا نیز در همین راستا میزبان نخستین كنفرانس اقتصادی طرح موسوم به «معامله قرن» بود كه بدون هیچ نتیجه‌ای برگزار شد.

روز گذشته جیسون گرینبلات، فرستاده دونـــــــــالد تــــــرامپ، رئـیس‌جــمهور آمریكا به خاورمیانه با انتشار توییتی از دیدار خالد‌بن‌احمد، وزیر خارجه بحرین با یسرائیل كاتس، همتای صهیونیستی خود در واشنگتن خبر داد.
به گزارش ایسنا، وی در این پیام نوشت: هفته جاری پیشرفت خوبی به سود اسرائیل، بحرین و منطقه صورت گرفت و كاتس و خالد بن احمد در جریان نشست تحكیم آزادی‌های دینی در ساختمان وزارت خارجه آمریكا گفت‌وگوی دوستانه‌ای داشتند. گرینبلات به نقل از وزیر خارجه بحرین افزود: زمانی كه می‌گوییم اسرائیل بخشی از خاورمیانه است، این موضوع جدیدی نیست. ما به ادامه تلاش‌هایمان برای رسیدن به ملت اسرائیل نیازمندیم، آنها هم می‌خواهند نسبت به زندگی و نسل‌های آینده آسوده خاطر باشند. همچنین خبرنگار شبكه ۱۳ رژیم صهیونیستی تصویری از خود به همراه یسرائیل كاتس و خالد بن احمد در جریان این دیدار را منتشر كرد.
تفكرات صهیونیستی آل‌خلیفه
چند هفته پیش خالد بن احمد آل‌خلیفه، وزیر خارجه بحرین در مصاحبه با پایگاه تایمز اسرائیل برای اولین بار به صراحت از تصمیم این كشور برای برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی سخن گفت. وی گفت: «ما معتقدیم اسرائیل كشوری است كه می‌ماند و ما می‌خواهیم روابط بهتری با آن داشته باشیم. می‌خواهیم با آن صلح كنیم.» وی در پاسخ به سؤالی در مورد غیرمعمول بودن مصاحبه یك مقام عرب با رسانه‌های اسرائیلی نیز گفت: «این اتفاق باید مدت‌ها پیش رخ می‌داد. صحبت كردن با كسانی كه با آنها اختلاف دارید، همواره گامی است كه در نهایت به كاهش تنش
منجر می‌شود.»
در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از تماس‌های پشت پرده برخی از كشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی منتشر شد. در این میان، بحرین رویكردی علنی‌تر در پیش گرفت و از همین رو نیز میزبانی نشست اقتصادی فلسطین كه گام نخست رونمایی از طرح سازش موسوم به معامله قرن بود به این كشور سپرده شد. اقدامی كه از سوی همه گروه‌های فلسطینی و حتی برخی كشورهای عرب محكوم شد اما دولت بحرین به دلیل وابستگی‌های شدید خود به آمریكا آن را برگزار كرد .
 روزنامه الاخبار چاپ لبنان در گزارشی پیرامون خوش‌خدمتی‌های رژیم بحرین نوشت: «بی‌تردید بازیگر اصلی پروژه برقراری روابط رسمی میان اسرائیل و شورای همكاری خلیج فارس تنها عربستان سعودی است، اما سعودی‌ها نمی‌خواهند اكنون زمام امور را برعهده بگیرند بنابراین دولت بحرین را پیش انداختند. به نوشته این روزنامه، مقام‌های سعودی در قالب هیأت دیپلماتیك بلندپایه بحرینی در كنفرانس سالانه كمیته یهودی آمریكایی (AJC) كه قرار بود سوم و چهارم ماه ژوئن در واشنگتن برگزار شود، شركت كردند. همچنین نمایندگانی از كمیته یهودی آمریكایی به بحرین سفر و با شاه بحرین و وزیر خارجه این كشور دیدار كردند. محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نیز در سفر اخیر خود به آمریكا با شماری از شخصیت‌های این كمیته دیدار و گفت‌وگو كرد.
خدمت بی‌حاصل
اما خوش‌خدمتی‌های عربستان سعودی و بحرین نه‌تنها موفقیتی در بر نداشت، بلكه با شكست كنفرانس منامه لكه ننگین دیگری را در پرونده آنها به ثبت رساند. ناكامی كنفرانس منامه تا جایی رسید كه جارد كوشنر، داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریكا به صورت تلویحی به شكست كنفرانس منامه اعتراف كرد و گفت  جمع بسیاری از بازرگانان و نمایندگان شركت‌های جهانی و افراد دیگر می‌خواستند (در این نشست) حضور پیدا كنند، اما ما از آنها دعوت نكردیم، طرح اقتصادی می‌توانست محقق شود اما این امر، بدون همراهی رهبری فلسطین (تشكیلات خودگردان)
اتفاق نمی‌افتد.
مشاور رئیس‌جمهور آمریكا تأكید كرد 28میلیارد از 50 میلیارد دلاری كه قرار است به معامله قرن اختصاص داده شود در كرانه باختری و نوار غزه سرمایه‌گذاری می‌شود، اما این سرمایه‌گذاری‌ها انجام نمی‌شود مگر آن‌كه تشكیلات خودگردان روش خود را تغییر دهد.
 جمعیت اسلامی الوفاق بحرین، كه یكی از تشكل‌های مهم شیعیان دراین كشور بوده و از ابتدا مخالف برگزاری كنفرانس منامه بود با صدور بیانیه‌ای خواستار شركت نكردن كشورهای مسلمان و عرب در این كنفرانس شد. الوفاق همچنین با محكوم كردن اظهارات اخیر خالد بن احمد آل‌خلیفه، وزیر خارجه رژیم آل‌خلیفه در حمایت از رژیم صهیونیستی اعلام كرد، اسرائیل از نگاه همه بحرینی‌ها دشمنی غاصب است. این جمعیت تصریح كرد اظهارات خالد بن احمد آل‌خلیفه بی‌سابقه بوده و انزوا و جدایی رژیم استبدادی آل‌خلیفه از مردم بحرین را نشان می‌دهد.
این گروه همچنین با اشاره به سفر صهیونیست‌ها به بحرین در زمان برگزاری كنفرانس منامه و حمایت كامل دستگاه‌های امنیتی از آنها، افزود: این تدابیر شدید امنیتی، نشان‌دهنده هراس و نگرانی صهیونیست‌ها از اعتراض و خشم مردم است.