نیاز به پروتز دست

نیاز به پروتز دست

دكتر محمد مهران‌امینی فرد، رئیس دانشگاه علوم پزشكی ایرانشهر با بیان این‌كه در سال‌های اخیر، حمله‌ای از سوی گاندوها ثبت نشده و این حادثه به‌ندرت در این استان رخ داده است، در خصوص عدم موفقیت پیوند دست حوا می‌گوید: «پس از اطلاع از حادثه، بیمار به‌سرعت توسط اورژانس به بیمارستان چابهار انتقال داده شد. پس از انتقال، اقدامات اولیه مانند شست‌وشو و تزریق آنتی‌بیوتیك (به‌دلیل عفونی بودن) انجام شد. سپس، با مركز فوق تخصصی پیوند در كرمان صحبت كرده و عكس‌های دست مجروح بیمار را به تیم درمان ارائه كردیم كه پس از بررسی تصاویر اعلام كردند نمی‌توان هیچ اقدام موثری برای عضو قطع شده انجام داد. متاسفانه، حمله گاندو، دست دختربچه را به‌طور كامل قطع كرده است. یعنی عملا از ناحیه میانی بازو، هیچ ارتباط فیزیكی، عروقی، عصبی، استخوانی بین عضو قطع‌شده و جایی كه پیوند باید انجام می‌شد، وجود ندارد. حداقل اگر یكی از این ساختارها حفظ می‌شد، قابلیت بازسازی عروقی در بیمارستان چابهار وجود داشت و می‌توانستیم با استفاده از تیم تخصصی این جراحی را انجام دهیم، اما متاسفانه، عضو به‌طور كامل خرد شده بود و اقدام موثری نمی‌شد انجام داد.»
امینی‌فرد درخصوص حمایت‌های درمانی از حوا گفت: «حتما پیگیری لازم را برای پروتز و اقدامات توانبخشی از طریق وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشكی ایرانشهر و مجموعه عوامل تصمیم گیرنده مانند استاندار، فرماندار و سایر دوستان انجام خواهیم داد. همچنین معاون درمان وزیر بهداشت نیز قول‌هایی در رابطه با تامین پروتز دست بیمار به ما داده كه امیدواریم تا حد امكان هر چه زودتر عملیاتی شود.»
وزارت بهداشت پای كار است
دكتر قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، در واكنش به نیاز حوا به پروتز دست می‌گوید:« البته از قیمت‌های پروتز دست اطلاع ندارم، اما به محض دریافت مكاتبه و درخواست، وزارت بهداشت حمایت‌های لازم درمانی را از این دختر بچه انجام خواهیم داد.»