مزایای سریال‌های روزآمد

مزایای سریال‌های روزآمد


 اگر تلویزیون تمایل داشته باشد، تهیه‌كنندگان قادرند اتفاقاتی را كه به‌روز رخ می‌دهد به‌سرعت تبدیل به قصه کرده و مطابق با نیاز مردم داستان‌پردازی كنند و اگر این اتفاق رخ دهد موجب نزدیكی بیشتر مردم با تلویزیون خواهد شد.
 این اراده باید از سوی تلویزیون باشد چون تلویزیون است كه تصمیم می‌گیرد چه سوژه‌ای و چه زمانی باید مورد توجه قرار گیرد. اگر این اراده از سوی مدیران باشد كه بخواهند موضوعات به‌روز را مورد توجه قرار دهند شك نكنید تماشای سریال‌ها برای مردم جذابیت بیشتری خواهد داشت.
 من فكر می‌كنم به لحاظ عملیاتی آن قدر نیروی ماهر و توانمند داریم كه حتی در كوتاه‌مدت هم می‌توانیم سریال‌های مبتلابه جامعه را بسازیم. این كار از لحاظ فنی، شدنی است و كافی است مدیران دلسوزانه‌تر با موضوع برخورد كنند تا مراد حاصل شود.
 مردم حوادث روز را با گوشت و پوست و استخوان خویش تجربه می‌كنند و بنابراین به سریال‌هایی نیاز داریم كه حرف روز را بزنند.
هرچند برای نویسندگان و دست‌اندركاران قابل پیش‌بینی نیست كه دو سال دیگر چه اتفاقاتی می‌افتد ولی از آنجا كه بسیاری از اتفاقات حاد اقتصادی در درازمدت مشكل‌زا می‌شوند برای همین سازندگان می‌توانند با دست گذاشتن روی سوژه‌های جامعه امروز سریال‌هایی بسازند كه تا چند سال بعد هم ملموس باشد.
 سریال‌سازی اجتماعی اگر با همراهی مدیران بالادست تلویزیون صورت گیرد، باعث می‌‌شود مخاطبان وقت بیشتری را برای رسانه ملی بگذارند چون می‌دانند همین رسانه است كه قصد دارد با بازتاب دادن واقعیات زندگی آنان، اسباب حل مشكل را فراهم کند.