مهدی‌زاده: من امیر هستم و با قدرت برمی‌گردم

گلایه‌های قهرمان كاراته پس از كنار گذاشته شدن از قهرمانی آسیا

مهدی‌زاده: من امیر هستم و با قدرت برمی‌گردم

همین چند روز پیش بود كه خبر رسید امیر مهدی‌زاده نمی‌تواند در مسابقات قهرمانی آسیا شركت كند.آن هم به‌دلیل این‌كه در بازی‌های آسیایی در اندونزی برای چند لحظه مدالش را از گردن درآورد.البته همان زمان رایزنی‌ها برای بخشش محرومیت كاراته كا ایران انجام شد و در ظاهر این طور به نظر می‌رسید كه این موضوع ختم به خیر شده، اما در مسابقات قهرمانی آسیا به همین دلیل اجازه ندادند تا او مسابقه‌بدهد.

 امیر دقیقا چه اتفاقی افتاد؟
ماجرا به بازی‌های آسیایی بر می‌گردد.خب من آنجا باختم و عصبی بودم.روی سكو برای چند لحظه مدالم را از گردنم درآوردم. استرس بود، عصبانیت بود، حق من را خورده بودند. با این حال خیلی زود دوباره مدالم را بر گردن آویختم اما اتحادیه آسیا به‌دلیل این رفتار برای من محرومیت در نظر گرفت.
 مگر همان زمان با رایزنی‌های مختلف این محرومیت بخشیده نشد؟
من برای این موضوع یك سال محروم شدم. همان زمان قرار بر این شد رایزنی‌های مختلف انجام شود و تا جایی كه می‌دانم محرومیت من به جریمه نقدی تغییر پیدا كرده بود. مصاحبه فرجی، رئیس سابق فدراسیون موجود است. آنها گفتند جریمه را پرداخت كرده‌اند و محرومیت من برطرف شده، اما حالا فهمیدم كه اتفاقی نیفتاده است.
 یعنی كاری نكرده بودند؟
کاری نكردند و چقدر هم سر من منت گذاشتند. جریمه را كه پرداخت نكردند هیچ، به‌دلیل اتلاف وقت قرار شده محرومیت من از جریمه نقدی به محرومیت از مسابقه ندادن تغییر پیدا كند.
 الان تقریبا یك سال از زمانی كه محروم شدی می‌گذرد یعنی این را حساب نمی‌كنند؟
من بعد از این محرومیت در شش مرحله لیگ جهانی حضور پیدا كردم و در مسابقات جهانی اسپانیا نیز حضور داشتم اما در آن مسابقات خبری از محرومیت من نبود. در این مسابقات و پیش از آغاز مسابقات قهرمانی آسیا من حتی آی‌دی كارتم را دریافت كردم و در مراسم وزن‌كشی هم شركت كردم. یعنی تا اینجا هم مشكلی نبود، اما فدراسیون آسیا به دلیل این‌كه فدراسیون كاراته كشورمان جریمه نقدی را پرداخت نكرده اجازه نداد من در قهرمانی آسیا شركت كنم.
 حالا قرار نیست این رقم پرداخت شود؟
آن‌طور كه من شنیدم و متوجه شدم مثل این‌كه یكی از دوستان می‌خواسته با روابطی كه دارد جریمه نقدی را كاهش بدهد یا حتی صفر كند كه او هم موفق نشده است.
به هر حال از دست دادن زمان باعث شد كه من مسابقه را از دست بدهم. این وسط فقط من ضرر كردم و حالا دارم حسرت می‌خورم. من زندگی‌ام را برای كاراته گذاشته‌ام، این همه زحمت كشیده و تلاش كرده‌ام. درست نبود این بلا را سر من بیاورند. دارم از خودی‌ها ضربه می‌خورم واین اتفاق جای تاسف دارد.
 حالا قرار است چه كار كنی؟
فكر نمی‌كنم این ماجرا چیزی باشد كه بشود به‌سادگی از كنارش عبور كرد. این قهرمانی آسیا تفاوت زیادی با قهرمانی‌های آسیایی دیگر دارد چون كه آخرین قهرمانی آسیا قبل از المپیك است و امتیازی كه اینجا دارد می‌تواند به‌عنوان سهمیه قاره به كشور ما كمك كند. به هر حال فرصت خیلی خوبی را از دست دادیم یعنی كشور ما و كاراته ما فرصت خیلی خوبی برای كسب امتیاز برای سهمیه المپیك و سهمیه قاره‌ای را از دست داد. اتفاقی است كه رخ داده و من واقعا شوكه شدم. به هر حال باید با این قضیه كنار بیایم.
 حرفی مانده كه بخواهی بزنی؟
خیلی‌ها مرا می‌شناسند. من اسیر بازی‌ها نمی‌شوم. من روزهای سخت‌تر و وحشتناك‌تر از این و كارهای سخت‌تر از این را خیلی راحت‌تر انجام دادم و از پس آن برآمدم. از خودم تعریف نمی‌كنم اما من كسی هستم كه در اولین حضورم در مسابقات جهانی 2012 پاریس مدال طلا كسب كردم و در تاریخ كاراته كشورم توانستم نفر اولی باشم كه دو طلای جهان را گرفته است. من بیدی نیستم كه با این بادها بلرزم. مطمئن باشید كه با قدرت برمی‌گردم.