شكایت نامزدهای انتخابات وزنه‌برداری به دیوان عدالت اداری

آیا ماجرای انتخابات تیراندازی تكرار می‌شود؟

شكایت نامزدهای انتخابات وزنه‌برداری به دیوان عدالت اداری

كاندیداهای انتخابات وزنه‌برداری با گرفتن وكیل قصد دارند تا چند روز آینده رسما به دیوان عدالت شكایت كرده و تقاضای ابطال انتخابات وزنه‌برداری را مطرح كنند. انتخاباتی كه به‌دلیل ابهام در كسب اكثریت مطلق (نصف+۱) توسط علی مرادی با چالش مواجه شده است.
سجاد انوشیروانی نامزد انتخابات ریاست فدراسیون وزنه‌برداری كه پس از علی مرادی بیشترین رای را داشت، در گفت‌وگو با   جام‌جم درباره شكایت به دیوان عدالت اداری گفت: ما به وزیر ورزش نامه ارسال كردیم اما وزیر پاسخ نداد. باید به ما گفته می‌شد طبق كدام ماده و تبصره قانونی حرفی كه ما در مورد رعایت نشدن قانون رای اكثریت مطلق می‌زنیم درست نیست. تعریف آرای اكثریت مطلق این است كه فرد پیروز نصف+1 آرای مجمع را به‌دست آورد و الان باید توضیح داده شود كه در مجمع وزنه‌برداری تعداد آرای فرد پیروز نصف+1 هست یا نه.
او ادامه داد: من از مسؤولان وزارت ورزش پیگیری كردم گفتند امور حقوقی وزارت ورزش می‌گوید تعداد آرا از نصف بیشتر باشد قبول است اما امور حقوقی از خودش كه نمی‌تواند حرفی بزند و باید با استناد به ماده و تبصره قانونی این كار را انجام دهد.
وی افزود: از طرفی استناد وزارت ورزش به قانون داخلی مجلس است كه مشخص نیست قانون داخلی مجلس چه ارتباطی به انتخابات فدراسیون‌ها دارد. البته تخلفات دیگری هم در مجمع رخ داد كه تصاویر آن موجود است و ما شكایت می‌كنیم تا رسیدگی شود. ما وكیل گرفته‌ایم و داریم موضوع را پیگیری می‌كنیم. تا چند روز آینده هم به دیوان عدالت اداری رسما شكایت می‌كنیم.
پیش از این نیز در انتخابات فدراسیون تیراندازی با شكایت یكی از نامزدها پس از برگزاری انتخابات، دیوان عدالت اداری با ابطال نتیجه انتخابات درخواست برگزاری انتخابات مجدد را مطرح كرد كه در نهایت پس از كش‌وقوس‌های فراوان رای دیوان عدالت اداری اجرا و انتخابات مجدد برگزار شد.