حرف مردم زیارت

حرف مردم زیارت


روستای زیارت، روستایی ویژه گردشگری است كه البته این آب و هوای دل‌انگیز، حالا بلای جان طبیعتش شده است. روستاییان و كشاورزان زیارت ناراحتند و فكر می‌كنند كسی صدایشان را نمی‌شنود؛ «كشاورزی ما را گرفتند، گاو و گوسفندهای ما را از جنگل بیرون كردند؛ كه چه؟
ویلا بسازند؟»
این‌طور كه معلوم است، هجوم برای خرید و فروش زمین و تغییر كاربری و ویلا‌سازی در روستا آن‌قدر زیاد است كه دیگر نه شبیه یك روستای خوش آب و هواست و نه می‌شود نامش را شهر گذاشت. یكی از اهالی محل ساختمان‌های ردیف‌شده در پشت سرش را نشان می‌دهد و می‌گوید: «بیشتر این ساختمان‌هایی كه می‌بینید، محلی برای ییلاق و قشلاق مسافرهاست و مردمی نیستند كه در روستا ساكن باشند و زندگی كنند.»
ناراحتی‌هایشان تمامی ندارد: «دیگر اختیار زمین‌هایمان را هم نداریم. به ما می‌گویند از پل به پایین جزو بافت نیست و به شما گاز تعلق نمی‌گیرد.»
دیگری می‌گوید:‌ «اصلا این ساختمان را چه كسی ساخته است؟ اما من كه بومی این محل هستم اگر بخواهم بسازم، می‌گویند منابع ملی است.»
از سال 93 تا به امروز بیشتر از 300 تخلف در روستا اتفاق افتاده كه كارشناسان معتقدند: «كمتر مردم معمولی این ساخت و سازها و این تجاوزات به حریم جنگل و باغ و اراضی را انجام داده‌اند و متاسفانه اكثر ساخت و سازها توسط افراد ذی‌نفع اتفاق افتاده است.»