رازگشایی از جسدهای داخل كارتن تلویزیون

رازگشایی از جسدهای داخل كارتن تلویزیون

همزمان با شناسایی هویت یك زن و مرد كه در جنایت‌های جداگانه‌ای در تهران به قتل رسیده و در كارتن تلویزیون رها شده بودند، تحقیقات پلیس جنایی وارد مرحله جدیدی شد.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، نخستین پرونده مربوط به كشف جسد مرد جوانی در بیست و نهم خرداد امسال در یكی از محله‌های جنوبی پایتخت بود. ماموران با حضور در محل با جسد مردی در كارتن تلویزیون رو‌به‌رو شدند كه خفه شده و داخل كارتن رها شده بود.  
با گذشت 25 روز از این جنایت، ماموران از سوی تماس كلانتری جوادیه تهرانپارس در جریان كشف جسد زن سالخورده‌ای در كارتن تلویزیون در بوستان میثاق باخبر شدند. بررسی‌های پلیسی نشان داد كه  این زن چادر و لباس خانه به تن داشته و گلویش را با چاقو بریده بودند.
 ماموران با كشف این دو جسد كه هر دو در كارتن تلویزیون رها شده بود، با معمای پیچیده‌ای رو‌به‌رو شدند و احتمال می‌رفت این جنایت‌ها سریالی بوده و قربانی یك قاتل شده باشند.
برای رازگشایی از هویت مقتولان، پرونده‌های گمشده در پلیس آگاهی و كلانتری‌های سطح شهر تهران را بررسی  كردند. سرانجام متوجه شدند كه یكی از جسد‌ها متعلق به یک زن میانسال و جسد مرد جوان هم متعلق به تبعه افغان است. خانواده دو مقتول  به پزشكی قانونی رفتند و با مشاهده اجساد، هویت آن دو را تایید كردند.
 ابتدا ماموران به تحقیق از مرد تبعه افغان پرداختند كه او به افسر تحقیق گفت: برادرم یك روز برای خرید از ساختمان نیمه‌كاره محل كارش بیرون رفت و ناپدید شد. همه‌جا را جست‌وجو كردیم  اما ردی از او نبود تا  این‌كه بعد از چند هفته از  طریق پلیس متوجه  شدیم او به قتل رسیده  است.
 در مرحله بعدی ماموران به تحقیق از دختر زن گمشده پرداختند كه وی به افسر تحقیق گفت: مادرم در جنوب تهران ساكن بود و كار لباس فروشی می‌کرد. برادرم وضع مالی خوبی نداشت و مدام می‌خواست به زور از مادرم پول بگیرد و همیشه با هم اختلاف داشتند.
پس از هماهنگی قضایی  ماموران  خانه پیرزن را بازرسی كردند كه در آنجا رد لكه‌های خون شسته‌شده یافتند و زمانی كه گروه خونی را با گروه خونی مقتول بررسی كردند معلوم شد گروه خونی‌ها یكی است.حتی لباس‌هایی كه قرار بود مقتول برای فروش ببرد در خانه‌اش مانده  بود.  بنابراین با دستور قضایی پسر مقتول به عنوان مظنون بازداشت شد.
با توجه به انكار متهم تحقیقات از او در پلیس جنایی تهران ادامه دارد.
این در حالی است كه چندی قبل جسد مثله زن دیگری نیز در كارتن پیدا شده بود كه هنوز هویت مقتول شناسایی نشده است.