سریال «ایل دا» با ۱۳۵ بازیگر ساخته می‌شود

سریال «ایل دا» با ۱۳۵ بازیگر ساخته می‌شود

به گزارش صبا، تصویربرداری پروژه «ایل دا» به كارگردانی راما قویدل و تهیه‌كنندگی سید علیرضا سبط‌احمدی در نیمه مرداد در مناطق روستایی شهرستان خرم‌آباد آغاز خواهد شد.
موضوع این سریال اتحاد، همبستگی و ایستادگی مردان و زنان عشایر و روستایی مناطق مرزنشین و غرب كشور در برابر متجاوزان خارجی، خائنان داخلی و وطن‌فروشان به خاك این مرز و بوم است و قصه ایثار و فداكاری مردم غرب كشور در سال‌های ۱۳۵۸ و ۱۳۵۹ را روایت می‌كند.
ایل دا به كارگردانی راما قویدل و نویسندگی نوشین پیرحیاتی در ۲۶ قسمت و ۸۰ لوكیشن (مکان فیلمبرداری) مختلف در مناطق بكر و منحصر به فرد لرستان و در فضایی كاملا روستایی و بومی تولید خواهد شد.
حضور بیش از ۱۳۵ بازیگر در نقش‌های مختلف، این پروژه را به یكی از پربازیگرترین پروژه‌های سال‌های اخیر سیمافیلم در حوزه دفاع مقدس تبدیل كرده است كه حدود ۳۵ نفر از آنها از بازیگران صاحب نام سینما و تلویزیون هستند و بیش از صد نفر از بازیگران تلویزیون و تئاتر استان لرستان به نقش‌های این سریال جان‌می‌دهند.
حجم بالایی از جلوه‌های ویژه میدانی و بصری از ویژگی‌های این اثر است كه عظیم محمدی و سینا قویدل این كار را برعهده دارند.
رضا خسروی كه تاكنون آثار موسیقیایی او در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی شنیده شده است با بهره‌گیری از موسیقی فولكلوریك لری و آواهای محلی منطقه، موسیقی این سریال را خواهد ساخت.
در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از عملیات پیش‌تولید مجموعه به پایان رسیده است. رضا حاج‌درویش آخرین دكورها و لوكیشن‌های پروژه را در منطقه رِیمَله و قلعه‌سنگی خرم‌آباد طراحی و آماده می‌كند و همین‌طور دلیله صوفیانی با بهره‌گیری از پوشش لباس‌های منطقه لرستان در مراحل پایانی طراحی لباس و دوخت آنها است.
در سریال ایل دا زن و مرد ایرانی تفنگ به دست و در كنار هم، از مام میهن تا پای جان دفاع می‌كنند.
مجید مظفری (صالح خان)، خسرو شهراز (نصیر خان)، فاطمه گودرزی (دا گل)، علی دهكردی (دكتر هوشنگ)، جعفر دهقان (كاكاوند)، رحیم نوروزی (ایرج)، كاظم هژیرآزاد (شیرعلی خان)، كوروش سلیمانی (شیرزاد)، امیرمحمد زند (فرهاد)، قربان نجفی (شیخ رحیم)، سینا رازانی (كریم)، مهدی صبایی (منصور)، رضا نجفی (عمو برفی)، مژگان صابری (هاویر)، بهروز چاهل (دكتر هندی)، محمدصادق ملك (جابر و قادر)، سیامك ادیب (قباد)، پویان گنجی (یاور)، میترا رفیع (گندم)، زینب قادری (راحیل)، مسعود امین‌ناجی (بهادر)، طیبه دوست (زیور)، منصور نواصری (كامل)، امید محمدنژاد (كیومرث)، فاطمه آقابابایی (ننه نازار)، مهدی افشار (گروهبان واحدی) و معصومه بافنده (آساره) در سریال ایل دا ایفای نقش خواهند كرد.