150 هزار مددجوی امداد مسكن ندارند

150 هزار مددجوی امداد مسكن ندارند


مدیركل دفتر تامین مسكن و امور مهندسی ساختمان كمیته‌امداد درباره آمار مددجویان فاقد مسكن گفت: ۱۰‌درصد از یك میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار تحت پوشش كمیته امداد فاقد مسكن هستند.
به گزارش ایلنا، ابراهیم بازیان درباره روند بازسازی منازل مسكونی مددجویان كمیته امداد درمناطق سیل‌زده كشور توضیح داد: روند بازسازی سرعت گرفته و كار به‌خوبی درحال پیشرفت است، همچنین روند انعقاد قرارداد با بانك‌ها سرعت گرفته و بازپرداخت وام‌ها نیز شروع شده است.
وی با بیان این كه ۳۰ هزار واحد بر اثر وقوع سیل در فروردین‌ماه در استان‌های مختلف كشور خسارت دیده‌اند، ادامه داد: ازاین تعداد ۱۱هزار واحد خسارت كامل دیده‌اند كه باید تخریب و نوسازی شوند. تاكنون ساخت بیش از 2000 واحد شروع شده و در همه واحدهای تعمیراتی، كار بازسازی و تعمیر آغاز شده و در مرحله تكمیل است.
مدیركل دفتر تامین ‌مسكن و امور مهندسی ساختمان كمیته ‌امداد با بیان این كه تخریب منازل مددجویان كمیته امداد در مناطق روستایی بیش از شهرها است، گفت: از ۱۱ هزار واحد تخریبی نزدیك به 9000 واحد روستایی است. بازیان درباره تامین مسكن بقیه مددجویان كمیته امداد نیز گفت: این مددجویان در برنامه جاری ما هستند و در چهار سال گذشته بیش از ۸۵ هزار واحد مسكونی در شهر و روستا ساخته و تحویل مددجویان شده است.