جولان بچه‌محل‌ها در اینستاگرام

جولان بچه‌محل‌ها در اینستاگرام


دیروز اگر در محله قدیم خودتان قدم می‌زدید حتما كه عكس بچه ‌محل‌های سابق را می‌توانستید روی در و دیوار محل ببینید! اصلا جذابیت این انتخابات همین حضور این افراد در آن بود، آنها هم كه خوشنام بودند طبیعتا در صدر نشسته بودند. هر چند بیشتر از در و دیوار محل این فضای مجازی است كه جولان تبلیغات این افراد قرار گرفته بود. اینستاگرام در هفته منتهی به انتخابات در تسخیر این تبلیغات بود، حضور بقالی منصف محل، این بار با لباسی آراسته روی تبلیغاتی كه در استوری‌های اینستا دست به دست می‌شد، تجربه جالبی است برای آنها كه قصد حضور در این انتخابات را داشتند.
جالب این‌كه انعكاس این انتخابات در همین مدیوم فضای مجازی هم جالب توجه است. اگر در انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری این شبكه اجتماعی توییتر است كه حرف اول را می‌زند،‌این بار اگر سری به تایم‌لاین توییتر می‌زدید انگار نه انگار كه انتخاباتی در حال برگزاری است، در مقابل اگر صفحه اینستاگرام را باز می‌كردید متوجه می‌شدید چه توفانی در این فضا در جریان است. شهرت و عمومیت بیشتر اینستاگرام، عكس‌محور بودن آن و البته جذابیت‌های بصری این فضا باعث شده بود اغلب آنها كه خودشان را درگیر این انتخابات كرده بودند، ردی از خودشان در این شبكه به‌جا بگذارند. البته كه موارد جالب توجهی هم در این آگهی‌ها به چشم می‌خورد، این‌كه شاهرخ‌خان، بازیگر مشهور بالیوود در یك ترفند فتوشاپی تابلویی به دست داشته باشد كه نام و عكس فهرستی از یك محله در آن ثبت شده یكی از این موارد بامزه است.
سیری در شعارهای نامزدهای این انتخابات هم نكات جالبی را به همراه داشت. به عنوان مثال ذیل عكس یكی از نامزدهای این انتخابات این جمله به چشم می‌خورد: «مدرس افتخاری غزلیات حافظ». پر واضح است كه جالب توجه بودن این رزومه به هیچ وجه به مفهوم تمسخر نیست و این نوشته قصد هیچ ارزش‌گذاری برای آن ندارد.