تحقیر رئال در نیوجرسی

كاستا، كهكشانی‌ها را به رگبار بست

تحقیر رئال در نیوجرسی

شكست 7 بر 3 رئال مادرید مقابل اتلتیكومادرید آن هم سه هفته مانده به شروع این فصل لالیگا در صدر اخبار دیروز فوتبال دنیا بود. ورزشگاه مت‌لایف در نیوجرسی این بازی را از یاد نخواهد برد. 82 هزار و 500 صندلی این ورزشگاه بزرگ پر شده بود تا یكی از زیباترین بازی‌های پیش فصل اروپا موسوم به اینترنشنال چمپیونزكاپ برگزار شود. رئال مادرید كه فصل قبل را با فاجعه‌بارترین شكل ممكن به پایان رساند، با زیدان، امید بسیاری به این فصل دارد؛ اما نمایش بامداد دیروز مقابل اتلتیكومادرید هیچ روزنه امیدی را در دل هواداران ایجاد نكرد.  
شاگردان دیگو سیمئونه بازی را به شكلی وحشتناك هجومی آغاز كردند و در همان دقیقه اول بازی توسط دیگو كاستا به گل اول رسیدند. كاستا در دقایق 28، 45 (پنالتی) و 51 هم گل زد. این مهاجم برزیلی  -  اسپانیایی، بی‌تردید بهترین بازیكن روخی بلانكو در این بازی بود و خط دفاعی رئال مادرید را بسیار آزار داد. او البته در دقیقه 65 با دنی كارواخال به‌شدت درگیر شد تا داور هر دو نفر را از بازی اخراج كند و چه بسا اگر این اخراج صورت نمی‌گرفت تعداد گل‌های او بیشتر هم می‌شد. ژائو فلیكس (8)، آنخل كوریا (19) و ویتولو (70) گل‌های دیگر اتلتیكو را به ثمر رساندند. رئال مادرید كه نیمه اول را با شكست 5 بر صفر به رختكن رفت، در نیمه اول یك حریف آماتور و دست و پابسته بود.
 آنقدر ضعیف كه زیدان گفت انگار در نیمه اول خواب بودیم. رئال حتی در نیمه دوم هم بازی آبرومندی ارائه نداد و باز هم این اتلتیكو بود كه سوار بر بازی نشان داد.
رئال در دقیقه 59 توسط ناچو گل زد اما در دقایق انتهایی بازی به خود آمد و دو بار توسط كریم‌بن‌زما (85 ـ پنالتی) و خاویر هرناندس كاررا (89) به گل رسید تا فقط كمی از سنگینی این شكست فاجعه‌بار كم كند.  تیم اول شهر مادرید در حالی در این دیدار تن به شكست سنگین داد كه با تركیب اصلی خود به میدان رفت؛ اما در برابر رقیب دیرینه و همشهری، هیچ حرفی برای گفتن نداشت و بی‌تردید این شكست حاشیه‌هایی را برای كهكشانی‌ها به دنبال خواهد داشت.
 ژائو فیلیكس بازیكن 19 ساله و خرید تازه اتلتیكومادرید كه 2/127 میلیون یورو پای او پرداخت شد و گرانقیمت‌ترین بازیكن این باشگاه لقب گرفت، در این بازی نمایش فوق‌العاده درخشانی داشت و نبض بازی راه‌راه‌پوشان مادریدی را در اختیار داشت.