مسری؛ راهكارهای بازاریابی ویروسی

مسری؛ راهكارهای بازاریابی ویروسی


چرا بعضی چیزها یك‌دفعه گل می‌كند و بین مردم محبوب می‌شود و هر جا می‌روی حرف از آنها است؟ شاید چون ارزان است، نزدیك است، آسان است و چندین دلیل مشخص دیگر؛ اما بهتر است بدانید كه دلایل دیگری هم دارد.
 اصلا چه عواملی باعث می‌شود مردم در مورد خدمات یا محصولمان صحبت كنند؟ چگونه می‌توان ایده‌هایی بسازیم كه مردم آن را رایگان انتشار دهند؟ چه عواملی باعث صحبت كردن مردم درباره محصولات، ایده‌ها و خدمات و تبلیغ كردن آنها می‌شود؟ به نظر می‌رسد كه صنعت تبلیغات، می‌تواند برگ برنده هر كسب و كار كوچك و بزرگی باشد.
 كتاب مسری درباره همین سوالات و این موضوع است كه چرا برخی از محصولات وارد بازار می‌شوند، بعضی از ایده‌ها به سرعت پخش می‌شوند و برخی محتوای آنلاین به اصطلاح ویروسی هستند؟ كتاب مسری، پرفروش‌ترین كتاب نیویورك تایمز و وال استریت ژورنال در سال 2013 بوده است؛ این‌طور كه نویسنده كتاب، جونا برگر پروفسور دانشگاه وارتون یونان در كتاب مسری یا Contagious  می‌گوید كه تبلیغات دهان به دهان و انتقال اجتماعی راه و روشی جالب برای
 تبلیغ است.
 در واقع راز كشف این‌كه چگونه همه چیز را برای تبدیل شدن به مسری شدن بسازیم و از محصولات مصرفی و خدمات روزمره به ایده‌های ویروسی (كه دهان به دهان در بین مردم بچرخد) برسیم در این كتاب نوشته شده است.
 البته با توجه به سرعت شدید تغییرات در حوزه بازاریابی الكترونیكی، ممكن است كمی قدیمی شده باشد ولی كماكان می‌تواند راه‌حل‌ها و پیشنهادهای مفیدی را حداقل برای شروع كار، پیش پایتان بگذارد. طبق تجربه خوانندگان این كتاب، اگر شما تعجب می‌كنید كه چرا بعضی از داستان‌ها به اشتراك گذاشته می‌شوند  یا بعضی از فیلم‌ها مثل یك ویروس منتقل می‌شوند، كتاب مسری را بخوانید تا دلیلش را بفهمید.
كتاب مسری یك‌سری نكات و تكنیك‌های خاص و قابل اجرا برای كمك به افزایش محبوبیت برند كارآفرینان جمع‌آوری كرده كه به نظر می‌رسد از خواندنش پشیمان نخواهید شد.
 به‌طور كلی كسانی كه مسری را خوانده‌اند، اعتقاد دارند اگر مدیر یك شركت بزرگ هستید یا حتی یك كسب و كار كوچك راه انداخته‌اید و برای معروف شدن برند و شرکت‌تان تلاش می‌كنید، مسری راه‌های خوبی برای رسیدن به هدف‌تان به شما نشان می‌دهد.
 پس اگر بازاریاب و مدیر فروش و یا صاحب كسب و كارهای كوچك و بزرگی هستید، اگر شغل و درس‌تان ربطی به اقتصاد دارد یا اگر سرتان برای دانستن رمز و رازهای موفقیت یك محصول اقتصادی درد می‌كند، خواندن مسری را به شما توصیه می‌كنیم.