چالش‌های بین‌المللی و مهاجرت

چالش‌های بین‌المللی و مهاجرت


واقعیت این است كه هنوز به درستی مشخص نیست اقلیم چگونه می‌تواند بر چالش‌های بین‌المللی تاثیر بگذارد، اما سولومون اسیانگ (Solomon Hsiang)، استاد سیاست‌گذاری عمومی دانشگاه بركلی كالیفرنیا در این زمینه می‌گوید: «شواهد چندانی در دست نیست كه بتوان گفت تغییر اقلیم منجر به تقابل بین كشورها می‌شود. اما یك احتمال این است كه مهاجرت‌های فرامرزی به این واسطه افزایش یابد. تغییرات اقلیمی به دلیل پدیده‌های جوی حداكثری كه ایجاد می‌كنند، می‌توانند مهاجرت را هم به صورت مستقیم افزایش دهند كه این مساله هم می‌تواند به‌صورت غیرمستقیم بر افزایش چالش‌های بین‌المللی اثرگذار باشد.» اما نیل ادجر  (Neil Adger)، استاد جغرافیای انسانی دانشگاه اكستر
(University of Exeter) و یكی از نویسندگان مقاله مجله نیچر معتقد است آنچه مردم نگران آن هستند، افزایش سطوح مهاجرت‌های ناخواسته در مرزهای بین‌المللی است.
با وجود این هر دو محقق به مطالعه‌ای اشاره می‌كنند كه افزایش تعداد افرادی را كه خواهان مهاجرت به اروپا هستند در نتیجه افزایش درجه گرمای هوای قرن اخیر نسبت به میزان متوسط عنوان كرده است. اسیانگ می‌گوید: این مردم ادعا نمی‌كنند مهاجرت ناشی از تغییرات اقلیمی هستند اما واقعیت این است جاهایی كه بسیاری مهاجران از آنجا می‌آیند، در اصل مناطقی‌اند كه به واسطه دوره‌های حداكثری گرما میزان تولید محصول كشاورزی‌شان كاهش پیدا كرده است.