دستگیری دزدانی كه  عاشق زانتیا بودند

دستگیری دزدانی كه عاشق زانتیا بودند

اعضای باندی که بعد از سرقت خودروها در تهران، آنها را با سندنمره می‌فروختند در بازرسی از مخفیگاه آنها، قطعات اوراق شده خودروهای سرقتی پیدا شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اواخر اردیبهشت امسال، سرقت خودروی زانتیا به كلانتری 134 شهرك قدس اعلام شد كه شناسایی و دستگیری سارقان در دستور كار قرار گرفت. با آغاز تحقیقات پلیسی، سرقت مشابه دیگری نیز به پلیس اعلام شد كه در این سرقت هم سارقان یك دستگاه زانتیا را سرقت كرده بودند. با بررسی دوربین‌های مداربسته محل‌های سرقت مشخص شد، دزدان دو نفر بودند كه با یك دستگاه خودروی پژو پارس سرقت‌ها را انجام داده‌اند. با بررسی پلاك پژو پارس مشخص شد، این خودرو هم سرقتی است. با بررسی آلبوم مجرمان حرفه‌ای هویت دزدان شناسایی شد و ماموران دریافتند كه مخفیگاه دزدان در شهرهای مریوان و كامیاران است. دو تیم از ماموران راهی این دو شهر شده و متهمان را در جریان دو عملیات دستگیر كردند. متهمان در بازجویی‌ها با اعتراف به خودروها اظهار کردند: پس از سرقت، خودروها را به گاراژی در یك شهرستان مرزی منتقل و پس از تغییر شناسه‌های خودرو به صورت سند نمره می‌فروختند.
سركلانتر دوم تهران در این باره گفت: متهمان در بازجویی‌ها به 11 فقره سرقت اعتراف كردند كه با دستگیری سه همدست آنها، سه خودروی زانتیای سرقتی از گاراژ آنها كشف شد. علاوه بر آن، پنج دستگاه خودروی قطعه قطعه شده، 30 قطعه در خودرو، 20 قطعه در صندوق عقب خودرو، ده‌قطعه داشبورد، دو قطعه موتور و گیربكس و شش باك بنزین كشف شده است.