حادثه چطور رخ داد؟

حادثه چطور رخ داد؟

جلال ملكی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در تشریح حادثه به جام‌جم گفت: ساعت 50 دقیقه بامداد شنبه آتش‌سوزی در ساختمان سه طبقه‌ای كه در طبقه منفی یك آن سفره‌خانه بود به آتش‌نشانی گزارش شد. دو و نیم دقیقه بعد اولین گروه آتش‌نشانی و بعد از آن آتش‌نشانان چهار ایستگاه دیگر در محل حاضر شدند و شعله‌های آتش را خاموش كردند.
وی افزود: وسعت سفره‌خانه 150 متر و آتش آن به طبقات فوقانی سرایت كرده بود. گروهی از آتش‌نشانان از راه حیاط خود را به درپشتی سفره‌خانه رسانده و آن را شكستند. مردی در نزدیكی در قرار داشت كه او را بیرون آورده و با تنفس مصنوعی، به زندگی بازگرداندند. بعد هم تحویل امدادگران اورژانس شد و او را به بیمارستان منتقل كردند.جسد زنی حدود 60 ساله كف سالن افتاده بود. جسد مردی نیز روی تخت قرار داشت. با جست‌وجوی سفره‌خانه جسد مرد دیگری در محلی كه قلیان را آماده می‌كنند قرار داشت و سرانجام پیكر آخرین قربانی پیدا شد.
ملكی درباره علت این حادثه گفت: در این سفره خانه از چوب و الیاف تزئیناتی استفاده شده كه همین باعث گسترش آتش‌سوزی شده بود. بررسی محل نشان داد، آثار سوختگی در مقابل در ورودی بیشتر بود و به نظر می‌رسید، افراد حاضر در سفره‌خانه راه فراری نداشته‌اند. كارشناسان بعد از بررسی محل حادثه درباره علت حریق اظهارنظر می‌كنند.