خطرنگاران رسانه ملی

خطرنگاران رسانه ملی

جان‌فشانی خبرنگاران و گزارشگران سبقه طولانی دارد؛ در این سال‌ها هم هستند و بودند كسانی كه راهی مناطق مختلف شدند و دیگر برنگشتند یا گرفتار آسیب‌دیدگی‌های جدی شدند.
شهید محسن خزایی خبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا و سیما به حلب: او در منطقه عملیاتی حلب سوریه در اثر اصابت تركش ناشی از انفجار خمپاره به ناحیه سر به شهادت رسید. همچنین تامر صندوق تصویربردار خبرگزاری صدا و سیما هم در این حادثه از ناحیه كتف زخمی شد. در این گزارش گروه خبری خبرگزاری صدا و سیما به‌همراه سایر رسانه‌ها برای پوشش آخرین وضع میدان نبرد و پیشروی رزمندگان در منطقه منیان در غرب شهر حلب حضور داشت كه تروریست‌ها با خمپاره این گروه را مورد حمله قرار دادند.
صهیب مصری خبرنگار شبكه الكوثر یكی از این افراد است، او هنگام پوشش عملیات جبهه شمال غرب استان حماه بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر و سینه به‌شدت زخمی‌شد. صهیب المصری، پیشتر نیز در منطقه عفرین سوریه توسط نظامیان تركیه‌ای زخمی شده بود.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو دفتر كمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در هندوراس، حمله پلیس این كشور به داسایف آگیلار، خبرنگار شبكه هیسپان تی‌وی را محكوم و به منزله نقض آزادی بیان دانست. خبرنگار شبكه هیسپان در حال تهیه گزارش از اعتراضات مردمی به نتیجه انتخابات هندوراس بود كه توسط پلیس این كشور و بر اثر برخورد گاز اشك آور به پای او، زخمی و روانه بیمارستان شد.
داسایف آگیلار، خبرنگار هیسپان تی وی: او در حال تهیه گزارش از اعتراضات مردمی به نتیجه انتخابات هندوراس بود كه توسط پلیس این كشور و بر اثر برخورد گاز اشك آور به پای او، زخمی و روانه بیمارستان شد. دفتر كمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در هندوراس، حمله پلیس این كشور به این خبرنگار را محكوم و به منزله نقض آزادی بیان دانست.
شهید سید‌حمید میرزاده، خبرنگار اعزامی شبكه عربی و آفریقایی به مراسم حج و سیدحمیدرضا حسینی خبرنگار شبكه خبر: او از خبرنگاران و جهادگران رسانه‌ای گمنام معاونت برون‌مرزی بود كه سال‌ها در رادیوی عربی برون‌مرزی فعالیت می‌كرد و با توجه به تسلطی كه به زبان عربی داشت، علاوه بر گویندگی، كار دبیری خبر و مترجمی را هم انجام می‌داد، و مدیریت تولید این شبكه را نیز عهده دار بود.
یزن كحیل، خبرنگار العالم در حلب: او به‌عنوان تصویربردار در حلب فعالیت می‌كرد و در تهیه گزارش‌های مادرش ضیاء قدور كه گزارش‌های میدانی و انسانی بسیاری تهیه كرد، مشاركت داشت. او همچنین تصویربردار نیروهای متحد ارتش سوریه بود و در تصویربرداری از بسیاری از صحنه‌های نبرد نیروهای مقاومت مشاركت داشت كه مهم‌ترین آنها عملیات ارتش در حومه شرقی حلب علیه گروه تروریستی داعش و نبردهای ارتش در منطقه خناصر در جنوب شرق حلب و نیز پوشش خبری ورود اهالی كفریا و فوعه به حلب بود. او بر اثر انفجار مین برجا مانده از دوران حضور عناصر مسلح تروریست در حومه جنوبی حلب به شهادت رسید.
اسراء البحیصی، خبرنگار شبكه خبری العالم در شرق غزه: او بر اثر شلیك نظامیان اشغالگر صهیونیست مجروح شد. این اتفاق هنگام ارتباط زنده البحیصی با تهران و گفت‌وگوی او با مجری و پوشش تظاهرات جمعه بازگشت رخ داد. نظامیان صهیونیست سعی داشتند با هدف گرفتن تیم خبری شبكه مانع پوشش خبری این تظاهرات توسط شبكه العالم شوند.
سماح الكحله، خبرنگار شبكه العالم: او نیز چند بار در جریان حملات رژیم صهیونیستی به اعتراضات فلسطینی‌ها مجروح شده است. اقدام محكوم نظامیان صهیونیست در شرایطی صورت می‌گیرد كه خبرنگاران حاضر در صحنه‌های درگیری و حتی جنگ از مصونیت بین‌المللی برخوردارند و نباید ازسوی نظامیان مورد هدف قرار گیرند.