هنوز شیرینی غدیر خورانیم

هنوز شیرینی غدیر خورانیم


  در ستون روز گذشته جام‌جم خدمت شما عارض شدیم كه به دلایل متعدد، خطر دیابت همین‌جور پشت در تحریریه ایستاده و منتظر است تا بیفتد روی قند خون بچه‌ها. مزاح بود البته ولی خب در جریان باشید كه این شیرینی دادن‌های عید غدیری هنوز كه هنوز است ادامه دارد. اجمالا خدمت‌تان عرض كنیم كه روز گذشته، دو نفر از همكاران تحریریه كه به‌تازگی متوجه شده‌اند با تبصره تفسیر عیاشی و دبیر گروه‌ علوم قرآن و حدیث‌شان، اخیرا و در دقیقه 90 به جرگه سادات پیوسته‌اند، دست به جیب شدند و كل تحریریه و فنی را مهمان كردند.
خلاصه كه سركار خانم‌ها فاطمه عودباشی و نوشین مجلسی، همكاران خوب ما در سرویس رسانه كه از قضا دقیقا در همسایگی میز فرهنگی و چند متر آن طرف‌تر مشغول خدمت به اسلام و مسلمین هستند هم هرچند با تاخیر اما هم شیرینی دادند و هم عیدی سادات! اجمالا كه وظیفه دیدیم از لطف‌شان تشكر كنیم. و اما بعد... امروز از آن روزهاست. چه روزهایی؟! روزهایی كه تب اتفاقات و مسائل و اصطكاك‌های خبری و رسانه‌ای می‌آید پایین و طبعا صفحات رسانه‌ها هم قدری بی‌رمق‌تر و فرهیخته‌طورتر می‌شوند. با این همه حاشا و كلا كه دست بچه‌های گروه فرهنگی خالی بماند. بله... بله... چنین گروهی داریم ما ولو آن‌كه بعضی از اعضای گروه در بندرانزلی و حومه باشند و مشغول گذراندن تعطیلات و در سفر!
اول از همه عرض كنیم كه علی‌آقای رستگار به مناسبت اول شهریور و روز پزشك یك ماهی سینمایی گرفته. قضیه از این قرار است كه خبرنگار خوش‌ذوق سینمایی گروه سر چرخانده و رفته سراغ پزشك ترسوی فیلم «روزهای زندگی» كه با شنیدن هر صدای خمپاره قالب تهی می‌كرد. نكته جالب دیگر این‌كه آقای پزشك‌نمای ترسو در فیلم دیگری هم نقش یك پزشك عراقی را بازی كرده و خلاصه كه در هر دو جبهه ایفای نقش كرده! خلاصه كه صحبت‌های كوروش آقای سلیمانی  را با رستگار در صفحه 11 بخوانید.
در این صفحه هم سراغی گرفته‌ایم از سر و صداهایی كه به خاطر فهرست نمایشگاه‌های فرهنگی خارجی كه قرار است موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و فرهنگی‌جماعت ایرانی در سال جاری در آن شركت كنند. قضیه از این قرار است كه بعضی نمایشگاه‌ها مثل وین و پاریس خط خورده و بعضی دیگر مانند بغداد و دمشق به آن اضافه شده‌اند. در این گزارش رفته‌ایم سراغ این موضوع و این تغییرات را بررسی كرده‌ایم. بچه‌های صفحه 10 هم تغییرات و ادغام‌های اخیر در وزارت ارشاد را گذاشته‌اند زیر ذره‌بین و حسابی با آن ور رفته‌اند تا ببینند قضیه از چه قرار است و قرار است چه اتفاقی بیفتد. دیدید در همین اوضاع كسادی سوژه‌ها هم چه تركیب جذابی برایتان تدارك دیده‌ایم!