مـــــوج انفجــــــار  انتقـــــــــام

اسرائیل می‌گوید برای هر سناریویی به حالت آماده باش درآمده است

مـــــوج انفجــــــار انتقـــــــــام

پاسخ دندان‌شكن مقاومت به حملات اخیر رژیم صهیونیستی، موجی از شادی و شعف را در بین طرفداران محور مقاومت در سراسر منطقه غرب آسیا برانگیخته است. علاوه بر گروه‌های مختلف كه از این بابت به حزب‌ا... لبنان و سید‌نصر‌ا... رهبر این جریان تبریك گفتند، كشورهای مختلفی نیز به حمایت از یكپارچگی و تمامیت لبنان برخاسته و اعلام كردند در كنار این كشور خواهند بود. روز گذشته خبرهای میدانی از آرامش نسبی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی حكایت داشت. اما هنوز دقیقا معلوم نیست آیا این آرامش دائم خواهد بود یا موقتی؟ آیا حزب‌ا... حملات دیگری را ترتیب خواهد داد یا خیر؟ و آیا صهیونیست‌ها به اندازه كافی از حمله اخیر درس عبرت گرفته‌اند یا خیر؟

به گزارش اسكای نیوز، ارتش رژیم صهیونیستی در نخستین بیانیه خود بعد از حمله موشكی حزب‌ا... لبنان به پادگان و یك نفربر اسرائیلی اعلام كرد، هرگز پروژه موشك‌های نقطه‌زن حزب‌ا... در خاك لبنان را نمی‌پذیریم. از این رو باید لبنان و یونیفل طرح موشك‌های نقطه‌زن و دقیق حزب‌ا... لبنان را متوقف كنند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام كرد: به منظور ممانعت از هر سناریویی در حالت آماده باش كامل باقی می‌مانیم. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز از سر ترس و وحشت تهدید كرد: لبنان تاوان این حمله را خواهد داد.
آرامش در مرزها
این در حالی است كه خبرگزاری‌ها از یك آرامش نسبی پس از حمله روز یكشنبه خبر می‌دهند. فرماندهی منطقه شمالی در ارتش رژیم صهیونیستی هم بازگشت اوضاع به حالت عادی را در تمام مناطق مرزی با لبنان مورد تایید قرار داد. در همین رابطه، كانال ۱۱ رژیم‌صهیونیستی نیز اذعان كرد: اسرائیل تمایلی به جنگ ندارد. شبكه الجزیره نیز گفت حملات رژیم صهیونیستی متوقف شده است. حسن فضل‌ا...، عضو فراكسیون حزب‌ا... لبنان در پارلمان این كشور كه به مارون الراس رفته بود، تاكید كرد: وضعیت در روستاهای جنوبی عادی و تحت كنترل است و ساكنان این روستاها به فعالیت‌های عادی خود مشغول هستند. حملات برق آسای حزب‌ا... به نیروهای رژیم صهیونیستی موجی از شادی و شعف را بین طرفداران مقاومت در لبنان برانگیخت. به طوری كه شهروندان لبنانی در بنت جبیل با خودروهای خود به خیابان‌ها آمده و شادی‌شان را از واكنش مقاوت نشان دادند.
در حمله موشكی حزب‌ا... لبنان به دو خودروی نظامی اسرائیلی در شهرك مرزی آویویم چند سرباز اسرائیلی مجروح و دو نفر نیز كشته شدند. با این حال رسانه‌های اسرائیلی این خبر را تكذیب كرده و حتی اقدام به سناریو‌سازی كردند تا نشان دهند حمله موشكی حزب‌ا... هیچ تلفاتی در بر نداشته است. به عنوان مثال روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت مدعی شد، ارتش این رژیم در جریان حمله موشكی حزب‌ا... لبنان اقدام به مخفیكاری به منظور فریب دادن عناصر حزب‌ا... كرده است. یعنی ارتش اسرائیل از خون مصنوعی برای گمراه كردن حزب‌ا... استفاده و اقدام به خون مالی كردن بدن‌ سربازان اسرائیلی با خون مصنوعی كرده است ! سناریویی كه بیشتر به یك جوك شباهت دارد تا واقعیت. روز یكشنبه برخی رسانه‌ها، ویدئوهایی را نشان دادند كه در آن سربازان زخمی اسرائیلی با یك فروند بالگرد نظامی به بیمارستان انتقال داده می‌شدند.
حمایت گروه‌های مقاومت
عملیات حزب‌ا... قوت قلبی برای تمام گروه‌های مقاومت بود. آنها ضمن تبریك عملیات تلافی‌جویانه حزب‌ا... لبنان به فلسطین اشغالی، آن را حقی طبیعی برای جبهه مقاومت دانستند. سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاكید كرد، مقاومت لبنان به حق طبیعی خود در زمینه دفاع از ملتش عمل می‌كند. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز ضمن تمجید از پاسخ حزب‌ا... به رژیم صهیونیستی اعلام كرد، پاسخ مقاومت، پیامدهای راهبردی برای مرحله آینده دارد. سازمان جهاد اسلامی نیز ضمن تبریك پاسخ قهرمانانه حزب‌ا... به تجاوزات دشمن صهیونیستی، اظهار كرد این پاسخ قاطع ثابت كرد، مقاومت بهترین و قدرتمندترین گزینه برای بازداشتن دشمن از ادامه جنایاتش است. گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به حزب‌ا... لبنان به خاطر عملیات پیروزمندانه علیه صهیونیست‌ها تبریك گفت. كمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین نیز تاكید كرد پاسخ حزب‌ا... به تجاوزات دشمن صهیونیستی، نقطه عطفی مهم در قواعد درگیری با این رژیم بود. سخنگوی انصار‌ا... یمن واكنش حزب‌ا... به تجاوزات رژیم صهیونیستی را اقدامی «قهرمانانه» خواند كه «با قدرت نظامی، حق ملت،‌ ارتش و مقاومت لبنان را نهادینه می‌كند.» همچنین انجمن علمای یمن در ارتباط با گزینه‌های باز پاسخ به رژیم صهیونیستی، از ملت لبنان و حزب‌ا... و رهبری آن اعلام حمایت كردند. جبهه كار اسلامی لبنان هم با صدور بیانیه‌ای عملیات نیروهای مقاومت را علیه نظامیان صهیونیست ستود و گفت: این عملیات جسورانه و در نوع خود بی‌نظیر بود. زمان آن‌كه دشمن صهیونیستی عربده‌كشی كند و دست به كشتار و ویرانی بزند به پایان رسیده است.
در همین حال ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن خواهان احترام به حاكمیت و امنیت لبنان شد و گفت: ما با نگرانی شدید تحولات لبنان را دنبال می‌كنیم و تاكید داریم باید به حاكمیت و امنیت این كشور احترام گذاشته شود. اتحادیه عرب نیز با صدور بیانیه‌ای از لبنان دفاع كرد و گفت در كنار این كشور خواهد ایستاد. آنتونی گوترش، دبیركل سازمان ملل متحد نیز خواستار حفظ آتش‌بس در مرزهای جنوبی لبنان و تضمین پایبندی كامل به قطعنامه‌های شورای امنیت شد. وزارت خارجه فرانسه هم با صدور بیانیه‌ای نسبت به آنچه «تشدید تنش» در مرز لبنان و فلسطین اشغالی خوانده است، ابراز نگرانی كرد. در مقابل اینها اما آمریكا بار دیگر از رژیم صهیونیستی حمایت كرد. جیسون گرینبلات، فرستاده آمریكا به خاورمیانه با ادعای این‌كه ایران در لبنان و غزه نیروهای نیابتی دارد تا به اسرائیل آسیب بزند، گفت: ایالات متحده در كنار اسرائیل می‌ایستد و به طور كامل از حق آن برای دفاع از خود در برابر تمام حملات حمایت می‌كند. از سوی دیگر وزارت خارجه بحرین نیز از اتباع خود خواست هرچه زودتر خاك لبنان را ترك كنند.