امان از پرتاب‌های 3 امتیازی تونس!

شكست بسكتبال ایران در دومین بازی در جام جهانی

امان از پرتاب‌های 3 امتیازی تونس!

دومین شكست ایران در جام جهانی بسكتبال، این بار مقابل تونس. شكستی كه باعث شد شانس صعود ملی پوشان برای صعود از دست برود و جام جهانی با همین نتیجه برای ایران به پایان برسد. نكته اینجاست كه در بازی قبل كه مقابل پورتوریكو شكست خوردیم تا كوارتر چهارم از حریف پیش بودیم اما در این بازی از همان ابتدا تونسی‌ها میخ پیروزی را محكم كوبیدند و اصلا اجازه ندادند ایران در هیچ یك از چهار كوارتر برنده باشد.پرتاب‌های سه امتیازی آنها بلای جان بازیكنان ایران بود؛ نقطه ضعف بزرگ تیم ملی كه اصلا مشخص نیست چرا راهكاری برایش پیدا نمی‌شود؟
كوارتر اول: ۲۹ - ۱۹ تونس
با شروع بازی اشتباه‌های فردی بازیكنان ایران در دفاع و لو دادن توپ مانند كوارتر چهارم بازی با پورتوریكو مشهود بود و تونس توانست با سه پرتاب 3 امتیازی صلاح مجری ۲۴ - ۱۵ پیشی بگیرد. با ورود گرامی‌پور، ایران سرانجام امتیاز ۱۷ را كسب كرد. درخشش مجری در پرتاب‌های سه امتیازی همچنان ادامه داشت تا فاصله به ده امتیاز افزایش یابد و تونس ۲۹ - ۱۹ پیش بیفتد.
كوارتر دوم: ۴۴ - ۳۵ تونس
كوارتر دوم را ایران بهتر آغاز كرد و درخشش سجاد مشایخی و محمد جمشیدی و بستن كمربند دفاعی، سبب شد فاصله كمتر شود و این كوارتر با نتیجه 16-15 به سود ما خاتمه پیدا كند. با وجود این كماكان تونس در پرتاب‌های سه امتیازی موفق تر از ما بود و اختلاف امتیازی كوارتر اول سبب شد در نهایت نیمه نخست با نتیجه 35-44 به سود نماینده آفریقا پایان یابد.
كوارتر سوم: ۵۹ - ۴۸ تونس
با شروع بازی، آبادا دو امتیاز دیگر را روی ضد حمله كسب كرد تا بازی ۴۶- ۳۵ به سود تونس شود. درخشش مجری در ضربات سه امتیازی ادامه داشت تا امتیاز ۴۹ برای تونس كسب شود. بازی دور از سبد تونس جواب داد و ۵۳ - ۳۹ از ایران پیش افتاد. با ادامه روند ناامیدكننده ایران در این كوارتر، شاهین‌طبع در امتیاز ۵۵ - ۳۹ تقاضای وقت استراحت كرد.
كوارتر چهارم: ۶۷ - ۷۹ تونس
در كوارتر چهارم نیز تونس بسان تمامی اوقات بازی با دفاع مستحكم و حساب‌شده حملات احساسی ایران را كنترل كرد و اجازه خودنمایی به مهاجمان ایران نداد و با همان تاكتیك پرتاپ‌های 3 امتیازی گاه و بیگاه فاصله را حفظ كرد تا كوارتر پایانی را نیز با نتیجه نزدیك 19-29 به سود خود كرده و در نهایت این بازی با نتیجه 67-79 به سود نماینده آفریقا پایان پذیرد.