صدرالساداتی‌های خبرساز

صدرالساداتی‌های خبرساز


ماجرای صدرالساداتی‌ها در دو سه روز گذشته به سوژه داغ رسانه‌ها تبدیل شد. در عرصه مجازی خبری منتشر شد كه سید روح‌ا... صدرالساداتی، نماینده مجلس خبرگان رهبری به همراه برادرش سید مهدی صدرالساداتی، فعال‌رسانه‌ای و طلبه مشهور اینستاگرامی به همراه دو نفر از همراهان خود به نام‌های سیدرضا صدرالساداتی فعال فرهنگی و مجتبی پرگر، قصد سفر به استان هرمزگان را داشتند اما قبل از رسیدن به فرودگاه و تحویل وسایل و بلیت پرواز مفقود شدند. در بین این افراد مهدی صدرالساداتی چهره رسانه‌ای‌تری دارد و فعالیت‌های پر سرو صدایی برای به‌راه انداختن كمپین ضد اشرافی‌گری داشت و در این عرصه اقدام به انتشار تصاویر مربوط به زندگی تجملی برخی فرزندان مسؤولان كرده بود. بعد از انتشار این اخبار گمانه‌زنی‌هایی از سوی دوستان و مخالفان وی در فضای مجازی منتشر شد كه از جمله این گمانه‌زنی‌ها می‌توان به احتمال بازداشت از سوی نهادهای قانونی از جمله قوه قضاییه یا دادگاه ویژه روحانیت، دستگیری از سوی برخی نهادهای امنیتی و انتظامی، دستگیری از سوی مجموعه‌های خودسر و ... اشاره کرد.
در همین حال بهرام سرمست، استاندار قم در گفت‌وگو با شفقنا درباره چنین اخباری گفت: در پیگیری‌های صورت گرفته از نیروهای امنیتی و انتظامی، هیچ‌گونه بازداشتی گزارش نشده است. علاوه بر این، روابط‌عمومی دادسرای ویژه روحانیت در رابطه با انتشار خبر احتمال بازداشت روح‌ا... صدرالساداتی و برادرانش در اطلاعیه‌ای نوشت: هیچ‌گونه اقدام قضایی درخصوص بازداشت روح‌ا... صدرالساداتی و برادرانش از سوی دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت صورت نگرفته است.
تا اینجای كار معلوم شد هیچ‌كدام از نهادهای قضایی، ‌امنیتی و انتظامی موضوع بازداشت صدرالساداتی را نپذیرفتند و بنابراین گزینه دستگیری منتفی است.
از اینجا به بعد احتمال ربایش آنها نیز در مظان برخی گمانه‌زنی‌ها قرار گرفت، اما خبرگزاری تسنیم از قول یك منبع مطلع نوشت: احتمال ربایش برادران صدرالساداتی كه از روز چهارشنبه مفقود شده‌اند، منتفی بوده و ارزیابی نهادهای ذی‌ربط بر اختفای اختیاری و هدفمند آنان به عنوان گزینه اصلی قابل پیگیری تاكید دارد.
احمد امیرآبادی‌فراهانی، نماینده قم و عضو هیات‌رئیسه مجلس هم در توییتی نوشت پیگیر موضوع صدرالساداتی شده و مسؤولان مربوطه گفتند احضار و بازداشت نشدند و در حال حاضر در قم به سر می‌برند و زندگی عادی خودشان را دارند.  خبرنگار جام‌جم  در این‌باره با امیرآبادی تماس گرفت. وی در این گفت‌وگو با بیان این‌كه مطالب گفتنی را در قالب همان توییت بیان كرده و اطلاعات اضافی دیگری ندارد، گفت: صدرالساداتی‌ها الان در قم هستند و همسران آنها هم از این قضیه كاملا مطلع هستند. وی در پاسخ به پرسش جام‌جم كه با توجه به جنجالی كه در این یكی دو روزه درباره بازداشت یا خوداختفایی آنها مطرح شده چه افراد یا نهادی باید اظهار نظر كنند، گفت: صدرالساداتی‌ها باید خود پاسخگوی كاری كه كردند باشند. در همین زمینه سخنگوی قوه قضاییه هم گفت به‌زودی ماجرای برادران صدرالساداتی مشخص می‌شود.