سعید راد در لباس یك استاد دانشگاه

سعید راد در لباس یك استاد دانشگاه


سعید راد، بازیگری است كه در خاطره چند نسل حضور دارد و هر نسل او را با نقشی از نقش‌های ماندگارش در تاریخ سینما به یاد می‌آورد. او از خاك صحنه خورده‌های سینماست. مردم وقتی نام سعید راد را می‌شنوند، ناخودآگاه به یاد فیزیك او می‌افتند، زیرا او از بزرگان بازیگری در سینما و تلویزیون ایران است كه از زبان بدنش به بهترین شكل برای بازی استفاده می‌كند. او از جمله بازیگرانی است كه با انتخاب‌های درستش، جایگاه ویژه خود را در سینما و تلویزیون ایران حفظ كرده است. البته فعالیت راد در تلویزیون كم بوده، اما با همان نقش رضا شاه در سریال در چشم باد توانست قلب مخاطبان را از آن خودش كند، زیرا به بهترین شكل از زبان بدنش استفاده كرد.
راد در سریال ترور خاموش نقش استاد دانشگاه را بازی كرده است. او سال گذشته در گفت‌وگویی كه با روزنامه جام‌جم داشت، درباره این نقش گفته بود: این استاد دانشگاه تزهای خاصی دارد و معتقد است اگر خانواده‌ها بچه‌هایشان را بغل كنند، هرگز هیچ قاچاقچی‌ای  نمی‌تواند مواد در دست او بگذارد. مردم می‌توانند به تز این استاد دانشگاه تكیه كنند. خدا كند سریال ترور خاموش تاثیر زیادی روی خانواده‌ها بگذارد تا بیشتر مراقب بچه‌هایشان باشند. در همه جای دنیا هیچ سیستم بزرگ امنیتی -‌اطلاعاتی نمی‌تواند با قاچاقچی مبارزه كند و این مساله ثابت شده است. ما سال‌هاست با قاچاق مبارزه می‌كنیم، اما موفق نبوده‌ایم. امیدوارم ما با این سریال‌ها بتوانیم تاثیر كمی بگذاریم.
همچنین احمد معظمی در پاسخ به این سؤال كه چطور شد سعید راد را برای این نقش انتخاب كردید، توضیح می‌دهد: همیشه برای كارهای اكشن به سراغ آقای راد
رفته‌ایم و او را با نقش‌های عصیانگرش می‌شناسیم. او همیشه نقش قهرمانان را در كارهای اكشن به زیبایی بازی كرده است، اما می‌خواستیم مردم این بار او را در یك قالب دیگر ببینند و او در سریال ترور خاموش به زیبایی نقش یك استاد دانشگاه را خلق كرده است.
وی ادامه می‌دهد: البته او بعد از هشت سال به تلویزیون بازگشت و آخرین بار هم در تله‌فیلم خودم با نام ساعت به وقت صفر بازی كرده بود. آقای راد هر نقشی را نمی‌پذیرد، مگر آن‌كه جنس كار را دوست داشته باشد. خوشبختانه فیلمنامه ترور خاموش را دوست داشت و از فضا و جنس كار خوشش آمد و الحق هم خیلی انرژی برای كار گذاشت. مطمئن هستم مخاطبان كار را دوست دارند و سعید راد را با یك نقش متفاوت می‌بینند.