البغدادی پیام جدید منتشر كرد

البغدادی پیام جدید منتشر كرد

درست در روزی كه نمایندگان پارلمان عراق بار دیگر مطالبه بیرون راندن نیروهای آمریكایی از خاك كشورشان را مطرح كردند، یك فایل صوتی منتسب به ابوبكر البغدادی منتشر شده كه در آن سركرده داعش تهدید كرد حملات تروریستی این گروهك، به صورت روزانه ادامه خواهد یافت، همزمان نیز چهار انفجار در نقاط مختلف بغداد رخ داد.
به گزارش ایرنا، دوشنبه‌شب یك فایل صوتی منتسب به سركرده داعش منتشر شد كه در آن ابوبكر البغدادی رهبر گروه تروریستی تكفیری داعش در سخنانی نیم‌ساعته، طرح‌های پیش روی داعش را توضیح داد و از ادامه عملیات روزانه در همه نقاط صحبت كرد. وی از عناصر وابسته به داعش كه در زندان به‌سر می‌برند نیز خواست به نیروهای امنیتی، بازپرس‌ها و قضات حمله كنند. البغدادی همچنین از عناصر تروریستی گروهك تحت رهبری خود خواست به‌زعم وی «جهاد» را ادامه دهند و وعده داده كه بیعت‌های جدیدی با خلافت مورد ادعایش در راه است. او همچنان به تفصیل از آنچه فعالیت داعش در جبهه‌های مختلف از جمله در مالی، شام و شرق دور نامیده سخن گفت اما از كشورهایی كه به ادعای او داعش در آن عملیات انجام داده است، نام نبرد. البغدادی در بخش دیگری از سخنانش از رهبران «طاغوت»‌صفت در بسیاری از كشورها مانند مصر، سودان، لیبی و یمن انتقاد كرد.
این نخستین فایل صوتی منتسب به ابوبكر البغدادی از آوریل ۲۰۱۷ تاكنون است، انتشار فایل صوتی قبلی او به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد. آگوست ۲۰۱۸ برخی گزارش‌ها مبنی بر این كه البغدادی به دلیل زخم‌ها و آسیب‌های جدی فیزیكی، امكان ادامه سركردگی گروهك تروریستی داعش را ندارد، منتشر شد. اكنون با انتشار این فایل صوتی همزمان با طرح مطالبه بیرون راندن نیروهای آمریكایی از عراق در پارلمان این كشور و وقوع چهار انفجار همزمان در بغداد پایتخت عراق، سوالاتی در میان ناظران مطرح شده است. محافل سیاسی و احزاب عراقی بارها طی نزدیك به دو سالی كه از اعلام پایان نظامی داعش در عراق می‌گذرد، واشنگتن را متهم می‌كنند كه به عنوان سركرده ائتلاف بین‌المللی مدعی مبارزه با این گروهك، برای باقی ماندن طولانی‌مدت خود در خاك عراق تلاش دارد بقایای داعش را احیا كند. سال 2016، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریكا در جریان تبلیغات انتخاباتی خود به‌صراحت دولت آمریكا را مسؤول ایجاد و تقویت داعش دانسته بود .