نَقد

نَقد


ایجاد انگیزه برای كارگردانان پیشكسوت و تغییر رویكرد تلویزیون برای این موضوع، محوریت نقدی است كه در خبرگزاری برنا منتشر شد.
 با ورق زدن تولیدات تلویزیون در حوزه نمایش به این نكته اساسی می‌رسیم كه برخی كارگردانان با سابقه و صاحب نام تلویزیون، حوصله و جسارت سریال‌سازی را مانند گذشته ندارند و می‌توان امروز در آثار آنها رگه‌هایی از خستگی و بی حوصلگی را به راحتی با چشم غیر مسلح دید.
 اگر چه در سال‌های اخیر، مدیران و سیاستگذاران رسانه ملی تولید بسیاری از سریال‌ها را به كارگردانان جوان و حتی نویسندگان صاحب فكر بكر سپرده اند و حتی تهیه كنندگی برخی از آثار به تهیه كنندگان جسور و جوان رسیده است، اما به نظر می‌آید تلویزیون نیاز دارد با یك خانه تكانی بخش اعظمی از تولیداتش را در حوزه نمایش به جوان‌ترها بسپارد تا ضمن ایجاد انگیزه برای كارگردانان پیشكسوت و كارنامه‌دار، خون تازه‌ای به جریان سریال‌سازی تلویزیون تزریق كند.
 این‌كه امروز سه سریال متوسط تا این حد مخاطب دارند و تماشاگر تلویزیون ترجیح می‌دهد به رسانه داخلی اعتماد كند و هنوز جایگاه تلویزیون بر جایگاه دیگر رسانه‌ها و مدیا‌ها می‌چربد یعنی باید این مراقبت كماكان ادامه داشته باشد و حساسیت و توجه به سریال‌سازی از قصه تا تولید ادامه‌دار باشد و بهترین‌های ممكن راهی آنتن شوند؛ نه این‌كه به هرقیمتی آنتن رسانه محترم ملی به تولیداتی ضعیف و بدون پیام و عمق سپرده شود.
 شك نكنید ریسك سپردن كارگردانی سریال‌های تلویزیونی به كارگردانان جوان قطعا از این‌كه مدام تولیدات‌مان را به دست كارگردانانی با نگاه تكراری بسپاریم خطرناك‌تر نیست؛ قبول كنیم دیگر اسامی تنها حرف اول را نمی‌زند كیفیت و گیرایی داستان، ساختار و البته جذابیت‌های بصری كار بازیگران است كه مخاطب را تا پایان همراه می‌كند.