كم فروشی، ممنوع!

كم فروشی، ممنوع!


  متن خوب، پایه و اساس یك كار خوب می‌شود و مطمئن باشید اگر متن‌های خوب استفاده شود مردم با تلویزیون آشتی می‌كنند.
قسم می‌خورم با یكی دو سریال خوب، تلویزیون می‌تواند مخاطب خوبی جذب كند. هر سریال خوبی را كه از گذشته یاد كنید، پایه و اساس آن متن خوب بوده است.
اگر مثل گذشته متن‌های خوب برای تولید به كار برده شود و نویسنده‌ها را راغب و تشویق كنند و دستمزد خوبی به آنها دهند، می‌توانند متن‌های بسیار خوبی از آنها بگیرند.
هنوز هم كه هنوز است آن سریال‌های قدیمی كه از آی فیلم پخش شود، مردم را جذب می‌كند. چرا؟ چون متن سریال‌ها تمیز و حساب شده بود.
ما اگر ایراد را می‌گوییم باید راه‌حل را هم بگوییم. راه حل ایجاد ارتباط دوچندان با مخاطب هم كار كردن روی متن‌های دقیق و جذاب است.
باید نویسندگان تشویق و ترغیب شوند به نوشتن كارهای اجتماعی خوب؛ كارهایی كه مردم با آن خاطره دارند و همچنین كارهایی كه در زندگی روزمره با آن مواجه هستند.
باید در سریال‌ها عشق و دوستی و آرامش باشد و سناریوها بر پایه اصول اساسی داستان پردازی نگاشته شود.
 مردم ما با پخش سریال‌های خوب، از شبكه‌های ماهواره‌ای فاصله می‌گیرند و این فاصله باعث می‌شود دیدن شبكه‌های ماهواره‌ای كم شود و به تلویزیون خودمان ملحق شوند.
ما نمی‌توانیم به مردم ایراد بگیریم چرا سراغ رسانه‌های دیگر می‌روند، زیرا مردم كار خوب را دوست دارند و قدرت تشخیص یك كار خوب را نسبت به یك كار بد دارند. ایراد از تولیدكنندگان است كه كم‌فروشی می‌كنند و به هیچ وجه مردم مقصر نیستند.
ما باید سریال و فیلم‌هایی بسازیم یا بازی كنیم كه بتوانیم از آنها دفاع كنیم، نه این‌كه از پاسخگویی پیرامون كیفیت سریال فرار كنیم. با تولید سریال‌های بد، مخاطب بیشتر از تلویزیون فاصله گرفته و متاسفانه به سمت شبكه‌های ماهواره گرایش پیدا می‌كنند و این گرایش ممكن است به عادت تبدیل شود و این موضوع برای ما بسیار بد خواهد بود.
این مردم هستند كه ما را به اینجا رساندند و ما باید به آنها احترام بگذاریم. اكنون سطح فكری مخاطبان بالا رفته و احترام به مخاطب واجب است. ما باید مردم را وادار به فكر كردن كنیم، یعنی سریال كه تمام می‌شود، چند روزی در همان دنیای سریال باشند و در مورد آن سریال فكر كنند. این روزها چند سریال این گونه روی آنتن داریم؟