سخت بود، سخت!

سخت بود، سخت!


ما بودیم و شنبه‌ای كه همیشه یك روز زودتر یقه‌مان را می‌گیرد كه بدو بیا تحریریه! شوخی هم نیست. كار روزنامه اصلا جدی‌ترین كار دنیاست. یعنی نشد و نرسیدم و فلانی تلفنش را جواب نداد، نداریم. باید بنویسیم، خیلی هم خوب بنویسیم. آن هم ظهر جمعه كه از قدیم حس چرت شیرین عصرگاهی، فیلم تماشا كردن و مهمانی رفتن به آن گره خورده است. خلاصه كه بگویم برایتان فقط عشق می‌تواند كاری كند كه ناهار خورده و نخورده بزنی بیرون و برسی تحریریه، آن هم در یك روز پرمشغله. آن‌قدر كه یادت برود گزارش هواشناسی و شعر و ضرب‌المثل و هر چیز دیگری را بیاوری وسط پشت صحنه. فكر كنم دست‌تان آمد كه این جمعه دیروزی با همه هفته‌های قبلی برای نگارنده فرق داشته و خواسته از همین تریبون بگوید آقا سخت بود... سخت... حالا برویم سراغ صفحه‌ها و ببینیم چه خبر است، چه كرده‌ایم و چه اتفاقاتی را برای نوشتن و پرداختن به آنها انتخاب كرده‌ایم.
 در صفحه 9 رفته‌ایم سراغ ماجراهای موسیقایی موسسه ماوا كه بخشی از موسسه هنری، رسانه‌ای اوج است، طی یكی دو سال گذشته كلی موسیقی خوب تولید كرده و اتفاقات مثبت و انرژی بخش آفریده است. ماوا امسال هم راهی طریق نجف تا كربلا شده و در حال اجرای برنامه‌های خوبی است. همین‌طور رفته‌ایم سراغ موكب هنری‌های حوزه هنری و درباره فعالیت‌های اربعینی‌شان نوشته‌ایم. بخوانید و ببینید چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.
 در صفحه 10 هم كه هر روز به فرهنگ و هنر می‌پردازیم حواس‌مان بوده از جایزه نوبل ادبیات امسال نگذریم و حواشی‌اش را بررسی كنیم. انگار این نوبل ادبیات دیگر قصد ندارد عاقبت بخیر شود كلا! چند سالی است هی حاشیه پشت حاشیه و امسال هم.... همه ماجرا را كه نباید اینجا بگویم، اصلا حواسم نیست... بروید خودتان بخوانید و حواشی پیش‌آمده را از نظر بگذرانید.
 اكران پاییزی سینما هم اتفاقی است كه امروز توجه همكاران سینمایی‌مان را جلب كرده است. فیلم‌های این دوره اكران را بررسی كرده‌اند تا ببینند سینما با خودش و مخاطبان چند چند است و آیا اكران‌های پاییزی و فیلم‌های تازه توانسته‌اند رخوت و سرمای تابستانی را به گرمای پاییزی تغییر دهند. بروید صفحه 11 و ببینید حال سینما چطور است، هوای سرد پاییز را گرفته یا رنگ‌های گرم و پرحرارت برگ‌هایی كه زیباترین اتفاق پاییزند.
 در آخرین صفحه هم برایتان توشه اربعینی خاصی داریم. آنقدركه می‌توانید آن را با خودتان به آیین عزیز پیاده‌روی اربعین هم ببرید و لذت سفرتان را دو چندان كنید. محمد شفیعی مفصل برایتان در این‌باره نوشته و می‌توانید هر جا كه باشید، با گزارش این صفحه برنامه‌ریزی كرده و دلتان را راهی مسیر كربلا كنید.