هفت دانستنی جالب سلامت

هفت دانستنی جالب سلامت


پیشرفت‌های علمی، واقعیت‌ها و شگفتی‌های زیادی را در مورد بدن ما آشكار كرده‌اند. بسیاری از این واقعیت‌ها با سلامت ما مرتبط هستند. چند دانستنی جالب در این زمینه را در ادامه می‌خوانید.
  ریختن شكر روی زخم می‌تواند آن را خشك و درمان كند؛ ریختن شكر همچنین باعث رشد بافت‌های جدید می‌شود و باكتری‌های ایجاد‌كننده عفونت را دچار كمبود آب كرده و به این طریق آنها را از بین ببرد.
  استرس بالا مغز را عملا می‌كشد. مطالعات نشان داده است به مدت طولانی قرار داشتن در معرض استرس، با تخریب دائمی نورون‌ها بر توانایی مغز در یادگیری، كنترل محرك‌ها، استدلال یا به یاد آوردن تاثیر می‌گذارد.
  اگر هنگام گرفتن عكس با دوربین از یك كودك، یكی از مردمك‌های چشم به جای قرمز شدن سفید شود، ممكن است نشانه وجود تومور در شبكیه باشد. درحالت طبیعی رگ‌های خونی باعث قرمز دیده شدن مردمك در اثر انعكاس فلش دوربین می‌شوند.
  غرق شدن ثانویه یا غرق شدن در خشكی مشكلی است كه بعد از خارج شدن از آب اتفاق می‌افتد. تا 24 ساعت بعد از غوطه‌وری یا فرو رفتن در آب امكان بروز علائم وجود دارد. علائم این مشكل كه معمولا برای كودكان اتفاق می‌افتد و می‌تواند باعث مرگ آنها شود شامل خستگی، اختلالات تنفسی و تغییرات رفتاری است. آب باقیمانده در شش‌ها تنفس را مشكل ساخته و درنهایت به مرگ منجر می‌شود.
  استفاده از دستمال كاغذی برای خشك كردن دست میزان باكتری‌ها را 45 تا 60 درصد كاهش می‌دهد، این در حالی است كه خشك كردن دست با دست خشك‌كن، افزایش باكتری‌ها را تا 225 درصد به دنبال دارد.
  براساس یك مطالعه بعد از ابتلا به آنفلوآنزا، فرد از نظر اجتماعی فعال‌تر می‌شود. این تغییر در رفتار درواقع واكنش به تلاش ویروس برای یافتن میزبان‌های بیشتر است.
  كاملا راست نشستن روی صندلی هنگام كار و به مدت طولانی می‌تواند به سلامت كمر آسیب برساند. محققان می‌گویند كمی متمایل بودن به عقب، (یك زاویه 135 درجه‌ای) حالت مناسب‌تری است.
منبع: unbelievable -facts