محاکمه قاتلان سریالی پایتخت به اتهام 3 جنایت هولناک

مردان خشن، عضو سابق تیم فوتبال سایپا را پس از گروگانگیری كشتند

محاکمه قاتلان سریالی پایتخت به اتهام 3 جنایت هولناک

اعضای باند جنایتكاران افغــــــان كــــــه قتـــل‌های سریالی در پایتخت را كلید زده بودند، دیروز در حالی در دادگــــاه پـــــای میــــــز محاكمه قرار گرفتند كه قتل هولناك فوتبالیست عضو تیم سایپا هم در پرونده آنها ثبت شده است. دو عضو این باند قبل از محاكمه در درگیری با پلیس و در زندان جان باخته بودند.


به گزارش خبرنگار جام‌جم، از سال 94 رسیدگی به پرونده شاكیان متعدد مبنی بر كلاهبرداری عده‌ای كه به عنوان فروشنده سكه یا اشیای عتیقه آنها را پای معامله كشاندند؛در دستور كار پلیس قرار گرفت.شیوه كلاهبرداری به این صورت بود كه اعضای باند به طعمه خود می‌گفتند مقداری گنج و عتیقه پیدا كرده و قصد فروش آن را دارند، اما چون افغان هستند كسی به آنها اعتماد نمی‌كند و با جلب اعتماد،طعمه را با مقدار زیادی پول سر قرار می‌كشاندند و بعد از سرقت پول‌ها پا به فرار می‌گذاشتند.
مرده ای که زنده شد
این در حالی بود كه همزمان با طرح این شكایت‌ها جسد مرد 31 ساله‌ای كه به طرز هولناكی به قتل رسیده بود در ساختمان نیمه كاره‌ای در میدان هروی پیدا شد كه هیچ اطلاعی از عاملان جنایت در دست نبود.برادر مقتول نیز در كنار او به شدت آسیب دیده و به كما رفته بود.
در همین حال، خبر پیدا شدن اجساد دو قربانی دیگر در ساختمان نیمه‌كاره دیگری این بار در قیطریه تهران به اطلاع پلیس رسید و ماموران بعد از حضور در محل و بررسی صحنه جرم اجساد را به سردخانه پزشكی قانونی منتقل كردند.اما چند ساعت بعد پزشكان پرشكی قانونی مشاهده كردند پای یكی از قربانیان در حال تكان خوردن است و با برگشت ضربان قلب قربانی،او را به بیمارستان منتقل كرده و احیا كردند.احیای دوباره آن مرد جوان كه یوسف نام دارد پرده از راز جنایت هولناك باند تبهكار برداشت.
یوسف در توضیح حادثه گفت:«من دهیار یك روستا در نزدیكی نوشهر بودم و پیمانكاران پروژه‌ای در روستا، كارگران افغانی را می‌آوردند و با آنها كار می‌كردند.دوستم كه مقتول پرونده است و 34 سال داشت، راننده لودر یكی از پروژه‌ها بود.روزی به من گفت یك كارگر افغان چاه كن به من گفته به همراه دایی‌اش مقدار زیادی سكه عتیقه در چاه پیدا كرده‌اند. می‌خواهد آن را به فردی بفروشد و به ما پیشنهاد داده آن را بخریم. من هم قبول كردم برای خرید عتیقه‌ها همراه دوستم سر قرار با مردان افغان برویم. آنها ما را به یك ساختمان نیمه كاره كشاندند. به محض رسیدن ما به سمتمان هجوم آوردند و دست و پایمان را بستند و در همان حال به بدن ما چاقو می‌زدند. یك فرز برقی هم دستشان بود كه می‌گفتند می‌خواهیم با این شما را تكه تكه كنیم.من دیگر چیزی نفهمیدم.»
با اطلاعاتی كه یوسف در اختیار ماموران قرار داد،ردیابی تماس متهمان آغاز شد و دو متهم در حالی كه در مرحله به دام انداختن طعمه‌ای دیگر بودند تحت تعقیب قرار گرفته و دستگیر شدند. یكی از متهمان سعی داشت با استفاده از قمه هرطور شده از چنگ قانون فرار كند و در تلاش برای زخمی كردن مامور پلیس، مورد اصابت گلوله ماموران قرار گرفت و جان خود را از دست داد.اما متهمان دیگر دستگیر شدند. هر چند یكی از آنها در زندان جان خود را از دست داد و پرونده با چهار متهم باقی ماند.
در تحقیقات اولیه مشخص شد،امید دربندی بازیكن تیم جوانان سایپا كه سال 92 ربوده شده و به قتل رسیده بود نیز از قربانیان این باند جنایتكار بوده است.امید كه در آستانه اخذ مدرك فوق لیسانس بود توسط گروگانگیران ربوده شده و جسد او در چاهی در كهریزك كشف شده بود.
انکار در دادگاه
بنابراین پرونده با حضور چهار متهم و سه وكیل راهی دادگاه كیفری یك استان تهران شد و صبح دیروز در شعبه چهارم رسیدگی شد. در‌ابتدای جلسه دادگاه، اولیای‌دم هر سه مقتول یك به یك در جایگاه حاضر شده و تقاضای اشد مجازات را برای متهمان پرونده كردند.
سپس متهم ردیف اول به نام بشیر كه متهم به مشاركت در قتل عمدی و سرقت است در جایگاه دفاع قرار گرفت و گفت: من اتهامات خودم را قبول ندارم. هیچ گناهی نكرده‌ام و در قتل‌ها دخالتی نداشته ام. آن روز وقتی به ساختمان نیمه كاره در میدان هروی رفتم دوستانم مرا با چوب كتك زدند و با چاقو تهدیدم كردند كه اگر كمكشان نكنم مرا می‌كشند. برای همین مجبور شدم دستان ناصر و یوسف را ببندم. اما هیچ ضربه‌ای به آنها نزدم. متهم درباره تماس با خانواده جوان فوتبالیست هم گفت: من با خانواده آنها تماسی نگرفتم. فقط در دو سرقت همراه دوستانم بودم كه آن هم با ارعاب و تهدید آنها بود.
متهم ردیف دوم به نام مراد هم در دفاع از خود گفت: من یك كارگر ساده بودم و هفت بچه قد و نیم قد دارم. دوستانم به من گفتند اگر كمكشان كنم پول خوبی می‌دهند، اما من نمی‌دانستم آنها قرار است چه كار كنند. یكدفعه دیدم به آن دو برادر حمله كردند. البته همه ضربه‌ها را جمیل به دو برادر زد.»
متهم دیگر نیز در دفاع از خود گفت: من حتی با این افراد حاضر در دادگاه هم جرم هم نیستم. من در قتل‌ها هیچ نقشی نداشتم.
متهم ردیف چهارم هم اتهام خود را انكار كرد.
پس از دفاعیات متهمان قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.