سیمای اربعین تلویزیون

سیمای اربعین تلویزیون

در آستانه اربعین حسینی، شبكه‌های مختلف سیما برنامه‌های متنوعی از جمله گزارش‌های زنده از پیاده‌روی زائران اربعین حسینی، مستند، ویژه‌برنامه‌های تلویزیونی و ارتباط مستقیم با عتبات عالیات را روی آنتن می‌فرستند. در ادامه با تعدادی از آنها آشنا می‌شوید.

اربعین در شبكه یك
   ویژه‌برنامه «این شب‌ها» از چهارشنبه 24مهر تا دوشنبه 6 آبان هر شب ساعت 23 پخش می‌شود. در این برنامه درباره تاریخ اربعین، سلوك نبوی و... صحبت می‌شود.
   برنامه زنده «من او» با موضوع ارتباط با زائران پیاده امام حسین (ع) هر شب ساعت
 19 و 30دقیقه پخش می‌شود.
   «به پای تو» با موضوع گفت‌وگو با زنان و مردان عراقی كه از زائران امام حسین(ع) پذیرایی می‌كنند از دیگر تداركات شبكه یك است كه روز جمعه ساعت 20 و 30 دقیقه پخش می‌شود.
اربعین همراه با شبكه 2
   برنامه «آئینه‌خانه» با حضور حجت‌الاسلام شهاب مرادی جمعه 26 مهر ساعت 13 به سبك زندگی حسینی و زیارت اربعین اختصاص دارد.
   ویژه‌برنامه اربعینی «مغناطیس» با بهره‌مندی از تجربه سالیان گذشته، مجله‌ای تصویری است كه  به صورت میان‌برنامه در ماه صفر روانه آنتن می‌شود.
 انعكاس اربعین در شبكه سه
   برنامه «مخاطب خاص» در ایام اربعین حسینی هر شب به صورت زنده از كربلای معلی، با محوریت پیاده‌روی اربعین از شبكه سه سیما پخش می‌شود. این برنامه با اجرای رسالت بوذری و كارشناسان مذهبی بعد از اخبار شبانگاهی روی آنتن می‌رود.
   برنامه «چهل چراغ» با موضوع «امام حسین(ع)» در ایام اربعین حسینی ساعت 19 و 30 دقیقه از شبكه سه پخش خواهد شد. در این برنامه چهره‌هایی كه به واسطه امام حسین (ع) اتفاقی در زندگی آنها رخ داده است، به شرح داستان زندگی خود می‌پردازند.
شبكه چهار  و اربعین
   «رستاخیز» با اجرای وحید یامین‌پور هر شب ساعت 23 پخش می‌شود. این برنامه در هر قسمت به گفت‌‍وگو با كارشناسان علوم انسانی در حوزه‌های مختلف می‌پردازد.
   مستند «صراط» در مورد راهپیمایی زوار اربعین از سوسنگرد به سمت مرزهای چذابه است و امشب ساعت 22 و 30 دقیقه روی آنتن شبكه چهار می‌رود.
   مستند «ابومنتظر» در مورد زندگی ابومنتظر، موكب‌دار عراقی است و چهارشنبه ساعت
 22 و 30 دقیقه پخش می‌شود.
  سوگ اربعین در شبكه پنج
«مسیر بهشت» از امشب ساعت
 20 و 55دقیقه روی آنتن می‌رود. این مستند روایت زندگی چند فرد تازه مسلمان شده به دین مبین اسلام و شركت آنها در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی است.
   مستند «ابو نور» معرفی زندگی یكی از خدام امام حسین (ع) جمعه 26 مهر ساعت 20 از شبكه پنج پخش می‌شود.
   ویژه‌برنامه «جاماندگان حسینی» روز اربعین ساعت 9 و 30 دقیقه به صورت زنده از شبكه پنج روانه آنتن می‌شود.
  اربعین همراه با شبكه آموزش
   برنامه «شك مقدس» با موضوع سبك زندگی اسلامی و ارتباط آن با راهپیمای اربعین پنجشنبه‌ ساعت ۲۱ از شبكه هفت سیما روی آنتن می‌رود.
  اربعین از دریچه شبكه قرآن
   گفت‌وگو با شیعیان خارجی، موكب‌داران و خادمین زوار امام حسین (ع) و معرفی فعالیت‌های قرآنی و فردی آنها در «مستندهای اربعین» هر روز ساعت‌های 10 و 15 دقیقه، 14، 16و 45 دقیقه پخش می‌شوند.
  نگاه مستند به اربعین
   مستند «تظاهرات عشق» حضور ایدی مك لود آرمسترانگ از فعالان سیاسی آمریكا در راهپیمایی اربعین را به تصویر كشیده است و پنجشنبه 25 مهر ساعت 18 از شبكه مستند پخش می‌شود.
 شبكه سلامت و اربعین
   «دوربین سلامت» به میان مسافران حرم اباعبدا... رفته است و با زوار حرم دوست گفت‎وگو می‌كند. در این برنامه در مورد حمل كوله‌پشتی‌های زوار پیاده، نحوه حفظ سلامتی در طول سفر و... خواهیم شنید.
شبكه افق
   «جاذبه» به مناسبت اربعین حسینی و با موضوع پیاده‌روی اربعین با حضور مهمانان ایرانی و خارجی و از استودیوهای نجف، مسیر نجف تا كربلا و شهر كربلا و همچنین حرم حسینی، هر شب ساعت 20 از شبكه افق پخش می‌شود.
 شبكه امید
   برنامه تركیبی «مثل قاسم» به صورت زنده از جوار بارگاه ملكوتی اباعبدا... الحسین همراه با بخش‌های مختلف تا 27 مهر ساعت 18 روانه آنتن می‌شود.