تعمیر نفتكش سابیتی به دست مهندسان ایرانی

تعمیر نفتكش سابیتی به دست مهندسان ایرانی


بدنه كشتی نفتكش سابیتی كه وارد آب‌های ایران شده است، به دست متخصصان ایرانی تعمیر می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیرعامل مجتمع كشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایكو) با اعلام ورود این نفتكش به آب‌های مرزی ایران گفت: تعمیر كشتی نفتكش سابیتی كه ۱۹ مهر از ناحیه بدنه آسیب دیده بود، به دست متخصصان ایرانی انجام می‌شود.
حمید رضاییان اصل با اعلام این خبر افزود: با وجود این‌كه تانكر نفتكش سابیتی
(MT-SABITI) از ناحیه بدنه اصلی آسیب دیده بود، امیدواریم هرچه سریع‌تر این مشكل رفع شود.
وی با اشاره به توانمندی و تخصص نیروهای مجتمع ایزوایكو، افزود: ما در جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم و در این راه برای خودكفایی در صنایع كشتی‌سازی باید همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در تعمیر و بازسازی این شناور نفتكش همكاری داشته باشند.
مدیرعامل شركت ملی نفتكش ایران نیز در تشریح جزئیات آخرین وضعیت كشتی سابیتی گفت: دو مخزن اصلی نفتكش سابیتی روزجمعه ۱۹ مهر جاری دچار آسیب شد كه برای تعمیر هم‌اكنون وارد آب‌های ایران شده است.
نصرا... سردشتی افزود: محموله كشتی سابیتی، نفت خام بود كه در زمان حادثه نشت نفت از مخزن‌های آسیب‌دیده به دریای سرخ گزارش شد و در اسرع وقت به طور كامل مهار شد. با وجود آسیب دیدن كشتی، كاركنان این شناور نفتكش نیز در شرایط ایمن و سلامت بودند.
نفتكش سابیتی متعلق به ناوگان شركت ملی نفتكش ایران است كه روز جمعه ۱۹ مهر جاری در ۶۰مایلی بندر جده عربستان سعودی در دریای سرخ دچار انفجار در بخش بدنه شد و دو مخزن اصلی آن آسیب دید.
این سانحه، باعث آسیب دیدن مخزن ۱ و ۲ در قسمت سمت راست كشتی به ابعاد نیم تا 5/1‌متر در بدنه كشتی شده بود. منشأ این حادثه هنوز مشخص نشده است و تحت بررسی و رصد كارشناسی و امنیتی قرار دارد.