خرید میلیاردی دلار با كاغذ باطله

خرید میلیاردی دلار با كاغذ باطله

مردی كه با همدستی همسرش و سه مرد دیگر، هنگام خرید دلار، به جای پول كاغذباطله به فروشندگان می‌دادند، در دام كارآگاهان پلیس آگاهی تهران گرفتار شدند.
 به گزارش خبرنگار جام‌جم، 28 شهریور مردی با مراجعه به پلیس آگاهی تهران با طرح شكایتی گفت: در جزیره كیش مغازه پوشاك دارم، مردی كه شلوار كردی به تن داشت و مدعی بود كه عراقی است همراه خانمی برای خرید به مغازه‌ام آمدند. پس از خرید و كمی گفت‌وگو اعلام كردند كه در كار خرید و فروش ارز هستند و می‌توانند ارز را به قیمت بیشتر از قیمت واقعی بازار از من بخرند و به ازای آن پول نقد به من تحویل دهند. با حرف‌هایشان اعتمادم را جلب كردند و قرار شد مقداری دلار كه در اختیار داشتم به آنها تحویل داده و در برابر آن وجه نقد دریافت كنم. به‌خاطر این‌كه دلارها در خانه‌ام در شهر تهران بود، قرار ملاقات را در شهر تهران گذاشتیم.قرار شد كه همدیگر را در اتوبان اشرفی‌اصفهانی ملاقات كنیم. در روز ملاقات حدود 7000 دلار تهیه كردم و در محل قرار حاضر شدم و مرد عراقی همراه سه نفر دیگر به محل قرار آمدند. دلارها را به آنها تحویل دادم و آنها نیز یك چمدان شیشه‌ای و چوبی كه حاوی اسكناس ده هزار تومانی نو و بسته بندی شده بود، به من نشان دادند. پس از تحویل گرفتن چمدان از یكدیگر جدا شدیم. پس از رفتن آنها چمدان را باز كردم و دیدم زیر بسته‌های اسكناس، كاغذ باطله گذاشته شده است.
پس از این شكایت تحقیقات پلیس آغاز و مشخص شد متهم اصلی و همسرش همراه سه همدست دیگرشان، اهل و ساكن شهرستان ارومیه هستند.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: در پایش‌های اطلاعاتی كارآگاهان مشخص شد متهمان در چندین نوبت در شهر تهران و سایر استان‌ها اقدام به كلاهبرداری به همین شیوه كرده‌اند. با اخذ نیابت قضایی تیمی از كارآگاهان پلیس آگاهی به شهرستان ارومیه اعزام و موفق شدند متهم اصلی پرونده را دستگیر و برای ادامه تحقیقات پلیسی به تهران منتقل كنند.
سردار لطفی با اشاره به این‌كه در این پرونده متهمان 15 میلیارد ریال از مالباخته كلاهبرداری كرده‌اند، افزود: با دستور قضایی متهم پرونده برای كشف سایر جرائم مشابه و دستگیری همدستانش در اختیار پلیس آگاهی پایتخت قرار دارد.