خداحافظی خانم گوینده

خداحافظی خانم گوینده


 یكی از گویندگان شبكه خبر با نام مژگان صارمی تصمیم گرفت خودش را زودتر از موعد بازنشسته كرده و از رسانه ملی خداحافظی كند. او در این باره توضیح داده كه خدا را شاكر است توانسته 20 سال از عمرش را مهمان خانه‌های مردم باشد.
جالب این كه صارمی قبل از حضور در صداوسیما در بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) كار می‌كرد و پنج سال در آنجا بود؛ وقتی وارد صداوسیما شد، ده سال ابتدایی كار در شبكه خبر بدون بیمه، گویندگی كرد و چون برنامه‌ای و شیفتی بود 21 روز كاری برای او سابقه رد شد و حالا كه با دنیای خبر و گویندگی خبر خداحافظی كرده، 21 ساله به بازنشستگی رسید. صارمی در سال 70 هم به‌مدت شش ماه به‌عنوان كارآموز در رادیو بود؛ چند بخش خبری را خواند و به‌دلایلی ادامه نداد تا فرزندانش صدمه نبینند.
صارمی معتقد است كه باید كار را به جوان‌ترها سپرد و بازنشستگی فرصتی است تا او به دیگر کارهایش برسد. این گوینده در گفت‌وگو با یكی از اصحاب رسانه در پاسخ به این سؤال كه چطور شد با دنیای خبر و گویندگی خبر خداحافظی كردید، توضیح داد: نگاه به عكس‌ها نكنید! من فكر می‌كنم وقتش بود بروم؛ چون به‌نظر من تا وقتی سرپا هستیم بهتر است بازنشسته شویم؛ وقتی پیر و فرتوت شویم دیگر نمی‌توانیم از دوران بازنشستگی و استراحتمان بهره ببریم. ترجیح دادم از خواسته‌هایم كم كنم و با تلویزیون خداحافظی كنم.
وی درباره یكی از خاطرات تلخش گفت همان روزی كه خبرهای منا می‌آمد و باید پشت تریبون قرار می‌گرفت و تعداد كشته‌ها و مجروحان را اعلام می‌كرد؛ یا زلزله بم و ... حادثه‌ای تلخ به‌حساب می‌آمد. این اتفاقات در روحیه‌اش اثرگذار بود و به‌سختی بغض و ناراحتی و گریه‌اش را پنهان می‌كرد.