ــــــــكدام؟

ــــــــكدام؟

 كدام سریال؟ حكایت‌های كمال
 چه شده است؟ ساخت این سریال 150 قسمتی به‌تازگی رسانه‌ای شد؛ كاری كه قدرت‌ا... صلح‌میرزایی كارگردانی آن را عهده‌دار است. در این میان نامی از محمد میركیانی به میان آمد كه طراح و ناظركیفی این سریال تلویزیونی است، اما در ادامه مشخص شد این سریال همان «حكایت‌های كمال» كتاب برگزیده سال 76 است. این نویسنده بعدها صد قسمت دیگر به قصه‌های كمال اضافه كرد تا حكایت‌های كمال 150 قسمتی شود؛ اما به تعبیر قدرت‌ا... صلح‌میرزایی كه در آستانه پخش این سریال گفت‌وگویی با تسنیم كرد، فعلا 31قسمت آن در مراحل فنی قرار دارد و ادامه كار مشروط به رضایت مردم است.
 داستان چیست؟ قهرمان داستان این سریال نوجوانی به نام كمال است و نقش آن را محمدرضا شیرخانلو ایفا كرده و بازیگرانی همچون محمود پاك‌نیت، شهره لرستانی، حمید ابراهیمی، سولماز غنی، علی مسلمی، شهرام عبدلی، بیژن بنفشه‌خواه، یوسف صیادی، امیر نوری، فلورنظری، بیتا خردمند، كاظم هژیرآزاد، سیروس میمنت، مهرداد ضیایی، مختار سائقی، اكبر سنگی، آرش نوذری، داریوش سلیمی، سعید پیردوست، عباس محبوب، بهشاد مختاری، حسین چنگی، فریده دریامج، تقی زنجانی، حمید صفایی و شهربانو موسوی، به همراه هنرمندان خردسال امیرحسین كافتری، همراز اكبری و محمدحسین بلوكات و جمعی از بازیگران سینما و تئاتر در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.
 دیگه چی؟ در كنار ساخت این سریال، محمد میركیانی به نكته قابل تأمل از توجه حكایت‌های كمال به اقتصاد مقاومتی تأكید و قدرت‌ا... صلح‌میرزایی هم به ساخت محله‌ای در شهرك سینمایی به نام محله كمال اشاره كرد. همان عبارتی كه میركیانی این طور به كار برد: حكایت‌های كمال تلویزیون را صاحب یك محله كرد.
 چه گفت؟ میركیانی در صحبت‌هایش بیان كرد: موقعیت سریال در دهه 40 می‌گذرد. تمام هم و غم ما همذات‌پنداری مخاطب بود .