مدیران سینمایی مقصرند

مدیران سینمایی مقصرند


حسن نجفی، كارگردان سینما و تلویزیون با انتقاد نسبت به غیاب محتوای ارزنده در تولیدات سینمایی گفت: سال‌های متمادی است كه دغدغه‌مندان فرهنگ و هنر و سینماگران فكور و اندیشمند فریاد می‌زنند كه صدای پای ابتذال در سینمای ایران می‌آید اما كسی به فریاد آنها توجهی نكرد و باعث شد تا امروزه با بی‌تدبیری مسؤولان سینما به بدترین و وخیم‌ترین حالت ممكن برسد؛ سینمایی كه در آن نشانی از فرهنگ و هنر وجود ندارد و تهی از هر ارزشی است و یكایك مدیران سینمایی در افول و نزول سینما كه این روزها به پوچی مطلق رسیده، مقصرند.
كارگردان فیلم‌های سینمایی «آسمان هشتم» و «شرفناز» در گفت‌وگو با سینماپرس افزود: كسانی كه از بخش خصوصی در سینما حمایت می‌كردند باید بیایند و ببینند كه بخش خصوصی چه بلایی بر سر فرهنگ و هنر این مرز و بوم آورده است. بخش خصوصی قاعده خاص خود را دارد و فعالان آن تنها به فكر بازگشت پول و سرمایه و سودآوری هستند و هیچ دغدغه‌ای برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر ندارند.
این سینماگر با تأكید بر این‌كه این روزها سینمای اندیشمند در كشور مرده، خاطرنشان كرد: مایه شرمساری است كه باید عنوان كنم بسیاری از آثار پیش از انقلاب از فیلم‌هایی كه امروزه در سینما تولید می‌شود شریف‌ترند! ما در حال حاضر به پوچی مطلق در سینما رسیده‌ایم. مسؤولان سازمان سینمایی و مدیران بنیاد سینمایی فارابی در این زمینه مقصرند و باید پاسخگوی انتقادات مطالبه‌گران در حوزه فرهنگ و هنر باشند. آنها باید پاسخ دهند كه چرا دیگر نشانی از سینمای اندیشمند، فرهیخته، ارزشمند كه متعلق به فرهنگ ایرانی-اسلامی است وجود ندارد و سینما سرشار از آثار سخیف یا سیاه شده است؟