فكر نمی‌كردم علیپور چیپ بزند

حامد لك: حدس می‌زدم باید تا لحظه آخر بایستم

فكر نمی‌كردم علیپور چیپ بزند

حامد لك یكی از چهره‌های برجسته این هفته از رقابت‌های لیگ برتر بود. او در دیدار ماشین‌سازی و پرسپولیس پنالتی علی علیپور را گرفت. در اواخر این مسابقه، پرسپولیس صاحب یك ضربه پنالتی شد. مهاجم قرمزها هم پشت این ضربه ایستاد و اگر آن را گل می‌كرد، سه امتیاز را برای تیمش می‌گرفت ولی او تصمیم گرفت چیپ بزند تا همه را یاد ضربه‌ای بیندازد كه فرشید اسماعیلی سال گذشته در شهرآورد برگشت زد. تفاوت این بود كه ضربه اسماعیلی از بالای دروازه به اوت رفت و شوت علیپور را حامد لك به‌سادگی مهار كرد.
گلر ماشین‌سازی بعد از این بازی در گفت‌وگوی كوتاهی كه با روزنامه جام‌جم داشت، توضیح داد: «ابتدا خدا را شكر می‌كنم كه توانستیم یك امتیاز از این بازی بگیریم چون برایمان بسیار مهم بود. پرسپولیس تیم قدرتمندی است و معمولا در خانه به تیمی باج نمی‌دهد. ما یك امتیاز از این تیم گرفتیم و اتفاق خوبی بود.»
او درباره لحظه پنالتی چیپ علیپور هم چنین توضیحی می‌دهد: «راستش را بگویم فكر نمی‌كردم بخواهد چیپ بزند.» لك درباره مهار ضربه هم می‌گوید: «وقتی توپ با آن سرعت آمد كه برای گرفتن و مهارش كار سختی نداشتم فقط خدا را شكر كردم.» اما چرا لك منتظر ماند تا علیپور ضربه را بزند و بعد واكنش نشان دهد؟ معمولا گلرها در این‌طور مواقع زودتر مسیر توپ را حدس می‌زنند. لك در این ‌باره به جام‌جم می‌گوید: «علیپور از جمله بازیكنانی است كه من شناخت خوبی از او دارم و می‌دانم چطور پنالتی می‌زند. می‌دانستم باید در زمان زدن ضربه واكنش نشان دهم. به خاطر همین نپریدم تا او اول ضربه را بزند و بعد من به سمت توپ شیرجه بروم. خوشبختانه او متوجه این تصمیم من نشد و تصور كرد من می‌خواهم به یك سمت بپرم. حدس نمی‌زد كه من وسط دروازه بمانم. برای همین توانستم توپ او را مهار كنم. خدا را از این بابت شكر می‌كنم كه توانستم برای تیمم مثمرثمر باشم.»
از پنجشنبه‌شب كه علیپور تصمیم گرفت ضربه پنالتی را چیپ بزند و لك هم آن را مهار كرد، جنجال زیادی برای مهاجم قرمزها به راه افتاد. بعد از بازی، كالدرون به انتقاد از این بازیكن پرداخت و گفت، او به پرسپولیس و طرفدارانش بی‌احترامی كرد و دیگر در این تیم پنالتی نخواهد زد. استقلالی‌ها هم از فرصت استفاده كردند و تا توانستند به انتقاد از این
بازیكن پرداختند.