سؤال نماینده مجلس درباره ابهامات در قراردادهای رایتل

سؤال نماینده مجلس درباره ابهامات در قراردادهای رایتل


نماینده مردم قزوین از وزیر ارتباطات خواستار شد تا نقش یكی از افراد مجموعه اپراتور تلفن همراه رایتل را در قراردادهای كلان بیمه‌ای این شركت مشخص كند.
به گزارش ایلنا، سیده حمیده زرآبادی در سؤالی از محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری خواستار شد تا نقش یك خانم را در مجموعه رایتل درخصوص قراردادهای كلان بیمه‌ای مشخص كند.
متن سؤال به شرح زیر است:
 با توجه به انعقاد قراردادهای كلان بیمه‌ای توسط خانم ثنا اسدیان، نمایندگی كد ۲۳۲۳ بیمه ما (وابسته به بانك ملت) با شركت رایتل و شركت‌های حوزه ارتباطات پاسخ به سؤالات زیر به‌طور كامل و شفاف در اسرع وقت، لازم و ضروری است.
۱ ـ آیا خانم ثنا اسدیان با جنابعالی ارتباط فامیلی دارد؟ در صورت پاسخ مثبت، نسبت دقیق ایشان را اعلام كنید.
۲ ـ با توجه به فعالیت كوتاه‌مدت این نمایندگی، چگونه این خانم توانسته است انحصار تمام خدمات بیمه‌ای شركت بزرگ و مهمی همچون رایتل را به دست آورد؟
۳ ـ شرح دقیق چگونگی روند واگذاری بیمه‌نامه‌ها به این نمایندگی تازه‌كار چیست؟ آیا در این خصوص مناقصه‌ای برگزار شده است؟
۴ ـ دریافت كارمزدهای از چند صد میلیون ریالی تا بیش از یك میلیارد ریالی این نمایندگی در ماه از همان بدو تأسیس در حالی كه نمایندگی‌های قدیمی صنعت بیمه درگیر دریافت كارمزد پایینی در این سال‌ها هستند در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات چگونه رخ داده است؟
۵ ـ بررسی فهرست كامل پرتفوی نمایندگی از ابتدا تاكنون و ارتباطات نامبرده با وزیر و مدیران ارشد وزارتخانه و سازمان‌های تابعه نشان از یك رانت بزرگ در كارمزد این نمایندگی دارد، در این خصوص به‌صورت دقیق و شفاف توضیح دهید.
۶ ـ در بررسی سبد پرتفوی این نمایندگی نشان از وجود یك انحصار خاص در حوزه شركت‌های زیرمجموعه بخش فناوری اطلاعات و آی تی است مانند رایتل، شاتل، آسیاتك، داتك، فرابرد داده‌های ایرانیان و ترانه سبز تهران، علت چنین اتفاقی چیست؟
۷ ـ آیا تمركز حضور در شركت‌ها در پرتفوی این نمایندگی نشان از یك رانت سازمان یافته برای نامبرده نیست؟
۸ ـ نقش همسر خانم ثنا اسدیان (آقای نواب‌زاده) در انعقاد قراردادهای كلان بیمه‌ای با شركت‌های حوزه‌ای با شركت‌های حوزه
آی تی چیست؟ نسبت نواب‌زاده با شما چیست؟ كه در قامت مشاور بیمه‌ای مخابرات با حداقل سابقه در امر بیمه‌گری برای سرنوشت بیمه سازمان‌های بزرگی همچون مخابرات تصمیم‌گیری می‌كند؟