گالری و لواشك و سازمان سینمایی

گالری و لواشك و سازمان سینمایی


 اجمالا در جریان هستید كه یكی از گروه‌های مهم و استراتژیك روزنامه، گروه فخیمه اقتصاد هستند. هرچند اقتصادی‌های جام‌جم دادار دودور چندانی ندارند و روزانه با یك صفحه، كل اقتصاد مملكت را دور می‌زنند و برمی‌گردند و كارشان هم خیلی درست است، اما عارضیم به حضور شما كه اینها همه یك روی این گروه خفن محسوب می‌شود.
گروه مزبور علاوه بر این‌كه در حوزه رسانه و دو دو تا چهار تا كردن‌های اقتصادی، ید طولایی دارند و معمولا تیترِ یك‌های خوبی هم تحویل سردبیر می‌دهند در زمینه اتكا به اقتصاد غیرنفتی هم یك الگو و نمونه محسوب می‌شوند.
مثلا شاید جالب باشد كه بدانید یكی از اعضای این گروه، سلطان لواشك محسوب می‌شود. بله... بله! درست شنیدید: «سلطان لواشك!»
جناب روزنامه‌نگار كاردست حوزه اقتصاد از آنجا كه رگ و ریشه‌اش به یكی از مناطق اطراف تهران برمی‌گردد و معمولا هر دو سه هفته یك‌بار عازم ولایت می‌شود، در برگشت از ولایت با انبوهی از لواشك‌های سفارشی راهی تهران می‌شود كه بچه‌های تحریریه سفارش
 می‌دهند.
آپشن‌های استاد هم از تنوع زیادی برخوردار است از لواشك انار گرفته تا زرشك و آلوترش و زرآلو! مثلا همین روز گذشته، مقادیر معتنابهی بار لواشك انار در تحریریه دپو شده بود كه اقتصادی‌ها برای دبیر گروه رسانه آورده بودند.
خلاصه كه دنیایی است این تحریریه جام‌جم! آقا می‌دانیم كه غدد بزاقی دهان شما از بردن اسم لواشك حسابی كیفور شده و مشغول ترشح بزاق كرده و به فك‌تان دردِ شیرینی افتاده ولی خب ما در این ستون متعهدیم كه پشت صحنه‌های تحریریه را برایتان فاش كنیم!
و اما بعد... صحبت از پشت صحنه شد از همین‌جا گریزی بزنیم به گزارشی كه زینب مرتضایی‌فرد نوشته. مرتضایی‌فرد كه برخلاف ظاهر آرامش، اطلاعات خوبی دارد و حسابی از جیك و پوك‌های عالم هنر مطلع، این مرتبه رفته سراغ بعضی از عدد و رقم‌هایی كه در دنیای گالری‌دارها رد و بدل می‌شود و پول‌هایی كه هنرمندان جوان مجبورند بپردازند اگر طالب به نمایش در آمدن آثارشان باشند. خواندن این گزارش جذاب و تكان‌دهنده را از دست ندهید.
و اما صفحه سینما و علی آقای رستگار، خبرنگار كاردرست و طناز سینمایی كه در حوزه خودش نمونه ندارد، به بهانه توییت اخیر حسین‌خان انتظامی، رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد رفته سراغ نظام اكران و همین كه جناب آقای رئیس بخشی از ساختار دیوان‌سالارانه و كند سینما را به رسمیت شناخته به فال نیك گرفته و در ادامه رفته سراغ چند سینماگر تا ببیند می‌تواند برای نیت اصلاح‌طلبانه انتظامی، بسته پیشنهادی جور كند یا نه.