از سیر تا پیاز مطرب

از سیر تا پیاز مطرب


ارادت ما به شما سر جای خودش اما تعطیلی از هر جنسی كه باشد مایه مسرت و شادمانی است حتی اگر هجوم آگهی‌ها، جایی برای خط و خبری ساده و كوتاه نگذاشته باشد. خلاصه این‌كه ما به لطف مزایده املاك تهران، جمعه‌ای داشتیم مثل جمعه بسیاری از شما با صبحگاه
به ظهر پیوند خورده و عصر دلگیرش كه هر چه داشت اما از كار و
نوشتن و كیبورد زدن خبری در آن
نبود.
دیروز اما تدارك ویژه دیدیم و دست از آستین همت بیرون كشیدیم و مطالبی طبخ كرده‌ایم از آن دست كه انگشت برای شما نماند؛ شكر خدا كه خودستایی نه مالیات بر می‌دارد و نه ارزش افزوده. هرچند در نهایت قضاوت با شماست. حالا اگر خوب آماده‌ و مشتاق شده‌اید نگاهی كنید به این چهار صفحه تدارك دیده شده در گروه فرهنگ و هنر.
از همین جا شروع كنیم و برگزیده‌های جایزه جلال. دیروز برگزیدگان بخش مستندنگاری این جایزه ادبی معرفی شدند و ما هم رفتیم سراغ این آثار و درباره آنها نوشتیم كه خوب با این برگزیدگان آشنا شوید و بدانید كه چه خبر است در دنیای ادبیات و كتاب و برگزیده‌ها و بهترین‌های وطنی كدام هستند، باشد كه در كنار ملت عشق، من پیش از تو و جز از كل، هوس كردید گاهی هم از نویسندگان وطنی بخوانید، مخصوصا كه برگزیدگان این بخش از جایزه جلال درباره وقایع واقعی نوشته‌اند.
دو صفحه 10 و 11 یك پرونده مفصل است درباره فیلم مطرب كه از همان زمانی كه پوسترش منتشر شد و عده‌ای به صراحت از كپی بودن آن حرف زدند تا امروز كه در سینماها به نمایش درآمده، قصه و ماجرا كم نداشته است. بچه‌های سرویس فرهنگی این فیلم را زیر ذره‌بین گذاشته‌ و با ارائه نقدهای تحلیلی و فنی، یك نگاه كاملا جدی انداخته‌اند به این فیلم كمدی، باشد كه مورد قبول واقع شود مخصوصا از این بابت كه فیلمنامه، بازیگری، كارگردانی، شوخی‌ها و همه بخش‌های فیلم از تیررس نگاه منتقد ما دور نبوده و حتی به كیفیت حضور بازیگر خارجی این فیلم هم پرداخته‌ایم؛ بازیگری اهل كشور تركیه كه در فیلم حضور داشت و به همین بهانه چشم‌اندازی ساخته‌ایم از حضور سایر بازیگران خارجی در سینمای ایران.
صفحه 12 را مثل همیشه كیكاووس زیاری از سینمای جهان دست‌چین كرده برای ما و شما كه به موضوع جذابی اشاره دارد: یك فیلم و یك زندان یا به عبارت دقیق‌تر درباره فیلمی است كه درباره زندان گوانتانامو ساخته می‌شود و واقعیت‌های پشت پرده آن را به نمایش می‌گذارد. فیلم شماره 760 كه زیاری مفصل درباره‌اش نوشته، یك درام افشاگرانه سیاسی است و اگر به اندازه كافی درباره‌اش كنجكاو شده‌اید، مرحمتی نموده و به صفحه 12 سر بزنید كه به‌جز گزارش فیلم، خبرهای جذاب و خواندنی از جهان سینما و سینمای جهان دارد.