برگزاری جشنواره رشد در ۱۲ كشور

برگزاری جشنواره رشد در ۱۲ كشور

وحید گلستان، دبیر چهل و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی و آموزشی رشد بیان كرد كه این جشنواره همزمان با ایران در ۱۲ كشور دیگر برگزار می‌شود.
به گزارش جام‌جم، نشست خبری چهل و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی و آموزشی رشد، صبح روز گذشته با حضور مسؤولان دفتر تكنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش و دبیر جشنواره در سالن اجتماعات مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار شد.
در این نشست كه با حضور حسن ملكی معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، مسعود فیاضی رئیس دفتر انتشارات و تكنولوژی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش و وحید گلستان دبیر چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد برگزار شد، حسن ملكی، معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: نباید جشنواره رشد بین‌المللی‌زده شود. در جشنواره فیلم رشد باید میان نیازهای جامعه داخل و بخش بین‌الملل توازن برقرار شود. خوشحالم كه از این جشنواره در سطح بین‌المللی استقبال شده است، ولی باید به سمتی برویم كه جنبه‌های فنی باعث فاصله گرفتن از جنبه‌های تربیتی نشود و جشنواره نیازهای بومی را مدنظر قرار دهد. در واقع زمانی این جشنواره، یك‌جشنواره موثر در نظام جمهوری اسلامی است كه بین بخش بومی و بین‌المللی آن توازن وجود داشته باشد. یعنی فیلم‌ها باید هم جنبه تربیتی و فرهنگی داشته باشد و هم از نظر فنی از كیفیت بالایی برخوردار باشد.
مسعود فیاضی، مدیركل دفتر انتشارات و تكنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش عنوان كرد: یكی از رسانه‌های مهم برای بومی‌سازی، فیلم است. جشنواره رشد جایگاه بسیار مهمی بین جشنواره‌های كشور دارد. از طرفی سینماست كه با فیلم سر و كار دارد و نكته دیگر مخاطب خاص آن است كه دانش‌آموزان، معلمان و خانواده دانش‌آموزان است.
وحید گلستان، دبیر جشنواره چهل و نهم فیلم رشد نیز بیان كرد: نگاه امسال ما، حركت به سمت پنجاهمین جشنواره رشد، اهمیت‌بخشی تحول در ساختار جشنواره و بازار فیلم آموزشی بوده است. بر این اساس، در چهل‌ونهمین دوره جشنواره، با نگاه سختگیرانه‌تری به سمت ارزیابی كیفی و انتخاب آثار رفتیم. كیفی‌شدن از هر‌دو بال فنی، هنری، علمی و آموزشی.
او با اشاره به ویژگی‌های این دوره از جشنواره گفت: با توجه به ظرفیت‌های اینترنت، فرصت‌های تازه‌ای برای پخش فیلم‌ها در اختیار ما گذاشته شده، ایجاد بستر و بازار برای فیلم‌های آموزشی یكی از این فرصت‌هاست كه جدی گرفته شده و فرصت دیگر بهره‌گیری از ابعاد بین‌المللی است.
دبیر جشنواره فیلم رشد بیان كرد: یكی از دستاوردهای جدید چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، برگزاری همزمان این جشنواره در ایران و ۱۲ كشور از آسیا، اروپا و آفریقاست كه طی آن فیلم‌های شاخص این دوره جشنواره در سئانس‌های ویژه پایه‌های تحصیلی چهارگانه، در مدارس ایرانی برای دانش‌آموزان ایرانی مقیم به نمایش درخواهد آمد.
چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد، عصر جمعه ۲۴ آبان در سالن شماره یك سینما فلسطین افتتاح و تا اول آذر همزمان در ده‌ها سالن سینما و مراكز فرهنگی سراسر استان تهران برگزار می‌شود.