تایید بازداشت الشابندر درسایه افشاگری علیه امارات

تایید بازداشت الشابندر درسایه افشاگری علیه امارات


در سایه افشاگری درباره نقش خرابكارانه امارات در اعتراضات عراق، برخی منابع بازداشت عزت الشابندر، سیاستمدار عراقی را در خاك امارات تایید كردند.
به گزارش تسنیم، شبكه تلویزیونی المیادین به نقل از منابع خود خبر بازداشت عزت الشابندر سیاستمدار عراقی را در امارات تایید كرد.
این منابع گفتند: دستگاه اطلاعاتی امارات، الشابندر را در ابوظبی بازداشت و به هتلی در دبی منتقل كرده است و الشابندر را مجبور كرده‌اند در توییتی خبر بازداشت خودش را تكذیب كند. نزدیكان الشابندر با او تماس گرفته و از او خواستند به عراق بیاید، اما او گفت نمی‌تواند این كار را بكند. افشاگری الشابندر نقش امارات در حمایت مالی از فعالیت‌های خرابكارانه در جریان اعتراضات در عراق و مسلح كردن چهار عشیره در استان الانبار برای ایجاد یك نیرو را به عنوان مقدمه‌ای برای جدا كردن این استان از عراق نشان می‌دهد.
این افشاگری نشان داد تلاش برای جدا كردن الانبار تحت عنوان كنفدرالیسم برای وارد كردن آن در طرح سازش آمریكایی موسوم به معامله قرن صورت گرفته است.
این منابع تصریح كردند: حمایت مالی امارات جهت تلاش برای جهت جدا كردن استان الانبار با هدف اسكان دائمی فلسطینی‌ها در آنجا صورت می‌گیرد و  اقدام محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی در بازداشت الشابندر یادآور كاری است كه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با سعد حریری نخست‌وزیر لبنان كرد.