سهمیه گرفتن ما داوران هم سخت است

گفت و گو با تنها داور ایرانی كاراته در المپیك 2020

سهمیه گرفتن ما داوران هم سخت است

بدون شك این افتخار بزرگی است كه كاراته ایران جدا از ورزشكارانش یك نماینده دیگر هم در المپیك دارد. آن هم در بخش قضاوت. جواد سلیمی حالا تنها داور كاراته ایران است كه در معتبرترین رویداد ورزشی جهان قضاوت خواهد كرد.او می‌گوید راه سختی را برای رسیدن به ژاپن طی كرده و درست مثل ورزشكاران با سایر داورها رقابت سختی را داشته است.
 داوران هم سهمیه دارند؟
بله.یك جورهایی، قضاوت داوران در دو سال اخیر مورد بررسی قرار می‌گیرد و داوران برای حضور در رقابت‌های مهم گزینش می‌شوند.
 ظاهرا این افتخار آنجا خودش را نشان می‌دهد كه از آسیا فقط چهار داور به این رویداد دعوت شده‌اند درست است؟
از قاره اروپا شش داور، آسیا چهار داور، آمریكا دو داور، آفریقا یك داور و اقیانوسیه یك داور برای قضاوت در المپیك توكیو انتخاب شدند. من عرض كردم شما رقابت بین ورزشكاران را كه قطعا دیده‌اید، داوران هم چنین رقابتی را با هم دارند. تقریبا از دو سال قبل داوران رقابت نزدیكی برای حضور در المپیك داشتند و عملكرد آنها در دو سال گذشته متر و ملاك فدراسیون جهانی برای گزینش بوده است.
 پس این یك خبر خوب است كه شما هم نماینده ایران در رقابت‌های المپیك هستید.
امیدوارم بتوانم نماینده شایسته‌ای برای كشورم باشم.از حالا به بعد كار سخت‌تر است. بیشتر زیر ذره‌بین هستم و باید بیشتر تلاش كنم. طبق اعلام فدراسیون جهانی، تا المپیك شش مرحله كارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود كه تمام داوران المپیكی موظف به حضور در آنها هستند. امیدوارم به عنوان نخستین داور تاریخ كاراته ایران كه در المپیك قضاوت می‌كند، نماینده خوب و شایسته‌ای برای ورزش كشورمان باشم.
 كاراته برای اولین بار است كه در المپیك حضور دارد. فكر می‌كنید حضور این رشته تداوم داشته باشد؟
برای این اتفاق خیلی از عوامل اهمیت دارد. ما كه امیدوار هستیم تا این اتفاق بیفتد. در هر صورت كاراته یكی از ورزش‌های جذاب و پر طرفدار در جهان است و شاید اتفاق‌های خوبی بیفتد تا این رشته ورزشی یكی از رشته‌های ثابت در المپیك باشد.